Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmeni adaylarının etkinlik geliştirme süreçlerinin gerçek hayatla ilişkilendirme açısından incelenmesi ve bu konuda görüşlerinin belirlenmesidir. Bu kapsamda öğretmen adaylarının geliştirdikleri etkinliklerin analizi, etkinliklerde kullandıkları bağlamlar, öğretmen adaylarının görüşlerine göre etkinlikleri gerçek hayatla ilişkilendirme durumları, gerçek hayatla ilişkilendirmenin nasıl ve hangi amaçla yapılacağına ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının geliştirdikleri etkinlikler ve yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında nitel analiz tekniklerinden doküman ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ortaokul matematik öğretmeni adaylarının geliştirdikleri etkinliklerde matematik konularını gerçek hayatla ilişkilendirebildikleri ve etkinliklerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesi gerektiğini düşündükleri belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının en fazla gerçek hayat problemi çözmeye yönelik türünde, pekiştirme amaçlı, grup çalışması şeklinde uygulanan ve öğretmenin rehber olduğu etkinlik tasarladıkları açığa çıkarılmıştır. Etkinlikleri en fazla mühendislik mimari ve uzunluk/alan/hacim ölçme bağlamlarını kullanarak ilişkilendirdikleri belirlenmiştir. Öğretmen adayları etkinlikleri gerçek hayatla ilişkilendirmenin en fazla dikkat çekme/güdüleme ve problem çözme amacıyla kullanıldığı konusunda görüş bildirmişlerdir.
The aim of this study is to examine the task development processes of pre-service mathematics teachers’ in terms of connecting real life and to determine their views on this subject. In this context, the analysis of the tasks, the contexts they used in the activities, their views on the status of connecting the tasks with real life, their views on how and for what purpose the connecting with real life would be made were evaluated. Case study method was used in the research. The activities developed by the pre-service teachers and a semi-structured interview form were used as data collection tools. During the analysis of the data, qualitative analysis techniques, document and content analysis were used. According to the findings obtained from the research, it was determined that the pre-service mathematics teachers were able to connect mathematics subjects with real life in the tasks and they thought that the tasks should be connected with real life. It was determined that the pre-service teachers designed the most real-life problem solving type, reinforcement purpose, group study, and the teacher guided the task. It has been determined that they mostly connect tasks using engineering/ architecture and length/area/volume measurement contexts. Pre-service teachers stated that connecting tasks with real life is mostly used for attention/motivation and problem solving purposes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 23, 2023 |
Publication Date | December 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 20 Issue: 3 |