Günümüzün küreselleşen dünyasında kültürel çeşitliliği deneyimlemek ve gelecek planları kolay bir şekilde gerçekleştirebilmek için birden fazla yabancı dil öğrenmenin önemi büyüktür. Erken yaşta birden fazla yabancı dilin farkına varmak ve bunları deneyimlemek yabancı dil öğrenme sürecine kolaylık sağlayacağı bilinmektedir. Erken yaşta çoklu yabancı dil farkındalığı geliştirmede ebeveynlerin rolü oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı çoklu dil eğitimi kursuna devam eden öğrencilerin velilerinin kurs ve çoklu dil eğitimi ile ilgili görüşlerini derinlemesine incelemektir. Çoklu dil eğitimi, bir konunun aynı gün içinde İngilizce, Almanca ve Fransızca dillerinde art arda işlenmesini kapsamaktadır. 12 saatten oluşan bu kursun amacı; çocuklara yabancı dillerin kendine ait özeliklerini ve belli kelime gruplarını öğreterek, onların yabancı dillere karşı farkındalık kazanmalarını sağlamaktır. Çalışmaya 9 veli katılmış ve araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler elde edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmış ve elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemine başvurulmuştur. Veliler, eş zamanlı çoklu dil öğrenme yaşının “7,8 yaş”, “5,6 yaş” ve “Doğumdan itibaren” şeklinde olması gerektiğini, çoklu dil eğitiminin ilkokulda verilmesinin çocuk için “bilişsel gelişim”, “psikolojik gelişim” ve “sosyo-kültürel gelişim” açısından faydalı olduğunu, çoklu dil eğitiminin ilkokul çağında verilmesinde zararı olmadığını, ilkokul çağında verilen çoklu dil eğitiminin çocuğun en çok bilişsel gelişim, psikolojik gelişim ve sosyal gelişimlerine katkı sağlayacağını ve çoklu dil eğitiminin çocuğun geleceği açısından ayırt edici nitelik olduğunu belirtmişlerdir. Veliler aynı zamanda erken yaşta çocuklarının çoklu dile maruz kalmasının önemli olduğunu düşünmekte ve çoklu dil eğitimi verilen okula çocuklarını göndermek istemektedirler.
In today's globalized world, it is important to learn more than one foreign language in order to experience cultural diversity and to make future plans easily. It is known that being aware of and experiencing more than one foreign language at an early age will facilitate the foreign language learning process. The role of parents in developing multilingual awareness at an early age is very important. The aim of this study is to examine in depth the views of parents of students attending a multilingual education course about the course and multilingual education. Multilingual education involves teaching a topic consecutively in English, German and French on the same day. The aim of this 12-hour course is to teach children the characteristics of foreign languages and certain vocabulary groups and to raise their awareness of foreign languages. Nine parents participated in the study and data were obtained through a semi-structured interview form prepared by the researchers. The parents stated that the age of simultaneous multilingual learning should be "7,8 years old", "5,6 years old" and "from birth", that providing multilingual education in primary school is beneficial for the child in terms of "cognitive development", "psychological development" and "socio-cultural development", that there is no harm in providing multilingual education at primary school age, that multilingual education provided at primary school age will contribute to the child's cognitive development, psychological development and social development the most, and that multilingual education is a distinguishing feature for the future of the child. Parents also believe that it is important for their children to be exposed to multiple languages at an early age and are willing to send their children to schools that offer multilingual education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Primary Education, Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 20, 2024 |
Publication Date | April 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 21 Issue: 1 |