Son yıllarda özellikle küreselleşme ile
birlikte önemi daha da fazla artan, multidisipliner tartışılan ve bir asırlık bir
geçmişe dayanan “sosyal sermaye” kavramı, toplumsal çerçevede insan faktörü,
sivil toplum ve kamu kuruluşları arasındaki etkileşimi sağlayan ve toplumun
ekonomik ve sosyal gelişimine katkısı olan, norm, iletişim ağı ve güvenden
oluşan bir sistem olarak tanımlanmaktadır. Faklı disiplinlerden gelen kişiler,
farklı hedefleri ile paralel olarak sosyal sermaye kavramını kullanmaktadırlar
ve bu da kavramın birçok farklı tanımlarını da beraberinde getirmektedir. Bu
tanımların ortak noktaları ise; “sosyal dayanışma”, “güven” ve “iş birliği”dir.
Bu açıklamaların
ışığında, bir ülkede insan kaynağının yetişmesinde oldukça önemli bir yere
sahip olan üniversitelerin sosyal sermaye kavramı boyutunda bir değerlendirmesi
öngörülmüştür. Uygulama sosyal sermaye kavramı içinde yer alan “güven unsuru”nun
belirlenmesi amacıyla Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültesi Öğrencilerine uygulanmıştır. Bu çalışmada kullanılan istatistiksel
yöntemler, çok değişkenli istatistik
yöntemlerinden biri olan keşfedici faktör analizi (KFA), t testi ve anova
testidir. İki grup arasındaki farklılıklar t test istatistiği ile üç ve üçten
fazla grup arasındaki farklılıklar ise Anova test istatistiği ile
belirlenmiştir. Anova test sonucunda grup farklılıklarının ortaya çıkması
durumunda da post hoc testi ile bu farklılıkların hangi gruplar arasında olduğu
araştırılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | October 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 42 |
Journal of Yüzüncü Yıl University Graduate School of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).