Bu çalışmanın amacı,
Vietnam ve Türkiye'nin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) algılarını
karşılaştırmaktır. Türkiye ve Vietnam'ı seçmenin en önemli nedeni, her iki
ülkenin de uzun bir tarihi olması. Ayrıca makale içeriğinde de belirtildiği
gibi, bu coğrafyalarda kurumsal sosyal sorumluluk perspektifinin benzer
olabileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada, Bayburt Üniversitesi İktisadi
ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri, idari personeli ve akademik kadrosu
arasında rasgele örneklem seçilmiştir. Vietnam için örneklem grubu, Can Tho
Üniversitesi ekonomi bölümü öğrencileri, idari personel ve akademik kadrodan
rastgele seçilmiştir. Ayrıca, iki ülke arasındaki KSS algısını etkilediği
düşünülen cinsiyet, yaş ve meslek durumu, kontrol değişkeni olarak kabul edilmektedir.
Tahmin edilen ilişkileri test etmek için SPSS.22 ve AMOS 25.0 programları ile
uygulama çalışmaları yürütülmektedir. Sonuçlar, her iki ülkenin de kurumsal
sosyal sorumluluk algılarının anlamlı, ancak zayıf olduğunu ortaya koymuştur.
Ayrıca, her iki ülkede de kadınların CSR algısı erkeklere göre daha yüksektir.
Sonuç olarak, çalışmada kullanılan hipotezler hem Türkiye hem de Vietnam
örneğinde doğrulanmıştır.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algısı (Türkiye) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algısı (Vietnam) Kültürlerarası karşılaştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 42 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.