Kalite yönetimi
günümüz örgütlerinin en önemli fonksiyonlarından biri olup bu alandaki
yaklaşımlardan biriside kalite ödülleri uygulamasıdır. Kalite ödülleri
uygulaması, örgütlerin etkin bir kalite yönetim sistemi için odaklanması
gereken unsurları belirleyen ve bu alanlarda istenilen standartları yakalamak
için yönlendiren bir yaklaşımdır. Bu çalışma, bir kalite yönetim aracı olan
EFQM mükemmellik modelinin kriterlerini dikkate alarak, yükseköğretim
kurumlarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırmayı içermektedir. Bu
kapsamda, modelin girdi kriterlerini değerlendirmek üzere kurum yöneticileri
ile yapılan bir anket uygulaması ile modelin çıktı kriterlerinden biri olan
müşteri değerlendirmelerine yönelik olarak öğrencilerle yapılan bir anket
uygulamasına yer verilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizleri her iki ölçeğin de
uyum iyiliği değerlerini sağladığını ve kabul edilebilir uyum koşullarını
sağladığını göstermektedir. Yapılan analizler sonucunda girdi kriterleri
açısında üniversitenin iç değerlendirmesinin iyi olduğu görülmüştür. En yüksek
değerlendirme liderlik kriterine ait olup onu sırasıyla işbirlikleri,
çalışanlar, strateji ve süreçler izlemektedir. Çıktı kriterlerinden müşterilere
yönelik değerlendirmelerde ise vasat bir değerlendirme yapıldığı, öncelikli
olarak ortam ve diğer hizmetler açısından iyileştirmeler yapılması gerektiği
görülmüştür. Çıktı kriterlerinin müşteri memnuniyetine etkisine yönelik regresyon
analizinde eğitim öğretim programları ve
diğer hizmetlerin memnuniyet üzerindeki etkisinin istatistiksel olarak anlamlı
olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | February 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 44 |
Journal of Yüzüncü Yıl University Graduate School of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).