Bu çalışmada eğitim kurumlarında görev tüm eğitimcilerin (öğretmen,
yönetici, psikolojik danışman) sık karşılaşılan öğrenci problemlerine yönelik
farkındalıkları ve bu problemlerin çözümüne ilişkin yaklaşımlarının neler
olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Etkili bir öğretme-öğrenme ortamı geliştiren
öğretmenler, eğitim faaliyetlerinden, öğrencilerin tanınmasından ve öğrencilerin
problemlerinin çözülmesinden sorumludur. Bu nedenle öğretmenlerin öğrenci
problemleri ve gelişim düzeyleri hakkında yeterli bilgiye sahip olması
gerekmektedir. Öğrenci problem alanları olarak beden ve sağlık, okul-öğretmenders,
ev-aile, toplumsal ilişkiler, meslek seçimi ile kişilikle ilgili problemler
incelenecektir. Çalışmada, 28 ortaokuldan 3445 öğrenci ve 9 liseden 3792
öğrenciden toplamış olduğu veriler ile belirlenen problem alanları ile ilgili tespit
edilen bulgulardan faydalanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan görüşme formu
araştırmacılar tarafından geliştirilmiş ve veriler toplanmıştır. Toplam 55 eğitim
çalışanı ile görüşme yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi
yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak eğitim çalışanlarının öğrencilerin sorunlarına
ilişkin farkındalık düzeylerinin yüksek ve önemli çalışmalar yaptıkları ancak yeterli olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrenci problemlerine yönelik yenilikçi
önleyici bakış açıları geliştiremedikleri belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Submission Date | June 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 45 |
Journal of Yüzüncü Yıl University Graduate School of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).