Sahip oldukları özellik ve yeteneklerin bir kısmı fark edilmemiş olsa da, özel yetenekli çocuklar toplum içerisinde yaşamlarını sürdürmektedirler. Bu çocuklara yönelik ilgi ve gerçekleştirilen araştırmalar son yıllarda artmasına rağmen halen yapılması gereken çalışmalar olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Özel yetenekli çocuklar bilişsel olarak daha ileri özelliklere ve becerilere sahip çocuklar olarak tanımlanmaktadırlar. Öğrenme güçlüğü ise belirli bir akademik alanda genel ortalama başarı seviyesinin altında bir performans göstermek olarak tanımlanmaktadır. "İki kere farklı öğrenciler" olarak da bilinen öğrenci gruplarından biri de öğrenme güçlüğü çeken özel yetenekli öğrencilerdir. Özel yetenekli olmanın yanında özel öğrenme güçlüğünü de yaşamak bu bireyleri daha da farklı kılmaktadır. Aslında, güçlü ve zayıf yönleri birbiriyle ilgisiz olan öğrenme güçlüğü olan özel yetenekli öğrenciler, akademik alanlarda en çok yanlış anlaşılan, yetersiz hizmet verilen ve özel eğitim hizmetlerine ihtiyaç duyan öğrencilerdir. Bu çalışma öğrenme güçlüğü yaşayan özel yetenekli çocukların durumlarını çeşitli yönleriyle açıklayan bir çalışmadır. Bu doğrultuda özel öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler, özel öğrenme güçlüğünün türleri ve öğrenme güçlüğü yaşayan özel yeteneklilerin tanımlanması gibi durumlar incelenmiştir.
Although some of their features and abilities have not been noticed, gifted children continue their lives in society. However, the interest in these children and the research carried out have increased in recent years, it is an indisputable fact that there are still studies that need to be done. Gifted children are defined as children with cognitively advanced features and skills. Learning disability is defined as performing below the general average achievement level in a particular academic field. One of the student groups, also known as "twice exceptional students", is gifted students with learning difficulties. Experiencing special learning difficulties in addition to being gifted makes these individuals even more different. In fact, gifted students with learning disabilities, whose strengths and weaknesses are unrelated to each other, are the most misunderstood, underserved and in need of special education services in academic fields. This study is a research that explains the situations of gifted children with learning difficulties in various aspects. On this aspect, the factors that cause special learning difficulties, the types of special learning difficulties and the identification of gifted students with learning difficulties have been examined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | April 5, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 58 |
Journal of Yüzüncü Yıl University Graduate School of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).