Bu araştırmanın amacı lisans öğrencilerinin muhasebe mesleğine ilişkin algılarının ve bu alanda kariyer yapma isteklerinin ölçülmesidir. Bu doğrultuda muhasebeye giriş dersinin zorunlu olduğu bölümlerde lisans eğitimine başlamış ve daha önce hiç muhasebe dersi almamış öğrenciler örnekleminde bu çalışma yürütülmüştür. Araştırma nicel ve nitel tekniklerden yararlanarak iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada öğrenciler muhasebeye giriş dersini almadan önce (1. Hafta; ön test n= 105) ve dersi aldıktan sonra (14.hafta; son test n =94) muhasebe mesleğine ilişkin algıları ölçülmüştür. N = 70 öğrenci her iki test de eksiksiz cevap vermiştir. Ayrıca öğrencilerin dersi almadan önce ve dersi aldıktan sonra muhasebe alanında kariyer yapma eğilimleri sorulmuştur. İkinci aşamada, muhasebe alanında kariyer yapma tercihi değişen 8 öğrenci ile odak grup görüşmesi yapılmıştır. Tüm bu araştırmalarda öğrencilerin muhasebe alanına ilişkin algı, tutum ve muhasebe mesleğinde kariyer yapma istekleri ölçülmüştür. Nicel araştırmada elde edilen bulgular öğrencilerin muhasebeye giriş dersi aldıktan sonra mesleğe ilişkin tutum ve algılarının kısmen daha olumsuz hale geldiğini göstermektedir. Öte yandan nitel araştırmada elde edilen bulgular öğrencilerin muhasebeye giriş dersinden sonra, alanda kariyer yapma isteklerinin arttığına ve muhasebe mesleğine ilişkin tutumlarının daha olumlu hale geldiğini göstermektedir.
The research aims to measure students' perceptions of the accounting profession and their desire to pursue a career in this field. The research was conducted using quantitative and qualitative techniques. In the first stage, students' perceptions of the accounting profession were measured before and after taking the Introduction to Accounting course. In the second stage, focus group interviews were held. The quantitative research findings show that the student's attitudes and perceptions towards the accounting profession become partly more negative after taking the course. The qualitative research shows that after the course, students’ desire to pursue a career in the field increases, and their attitudes toward the accounting profession become positive.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | March 28, 2024 |
Submission Date | July 9, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 63 |
Journal of Yüzüncü Yıl University Graduate School of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).