Bu araştırmanın amacı 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sınıf düzeyi, cinsiyet ve matematik öz-yeterlik algıları ile sayı duyuları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, KKTC’de Gazi Mağusa ilçesine bağlı iki devlet ortaokulunda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sayı Duyusu Ölçeği ve Matematik Öz-yeterlik Algısı ölçekleri kullanılmış ve veriler çoklu regresyon yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, ortaokul öğrencilerinin sayı duyularının oldukça düşük olduğunu ve matematik öz-yeterlik algısının bazı alt boyutları ile sınıf seviyesi değişkenlerinin sayı duyusu becerisini istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yordadığını göstermektedir. Cinsiyet sayı duyusu becerisini yordamada istatiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.
The purpose of this study was to investigate the relations the number sense ability of middle grade students between grade level, gender and mathematics self-efficiency level. For this purpose, descriptive study was conducted totally 286 middle school students’ enrolled public schools in the Mağusa, KKTC. The data was gained by The Number Sense Test and Mathematics Self Efficacy Perception Scale. Results showed that the performance of middle grade students on number sense questions was very low and they commonly used the rule-based, standard solution methods on each component of number sense questions. Results also showed that grade level and mathematics self-efficiency had an impact on the number sense ability. Gender had no impact on the number sense ability.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 29 |