Bu araştırmanın amacı; Şırnak ilinde görev yapan öğretmenlerin mesleklerini icra ederken karşılaştıkları eğitimsel ve çevresel sorunlara ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Şırnak ili İdil ilçesine bağlı köylerde benzer çalışma koşulları altında görev yapan 15 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden “durum çalışmasıdır. Araştırma verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu belirlemek için amaçlı örnekleme yöntemlerinden benzeşik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğrenci ve velilerin Türkçe bilmemelerinden kaynaklanan iletişim problemi, ekonomik nedenlerle öğrencilerin devamsızlık yapması, çocuk sayısının fazla olması, öğretmenlerin sık değişmesi, fiziki alt yapı yetersizliği, materyal temini ve müfredatın bölgeye uygun olmamasının temel eğitimsel sorun alanları olduğu görülmüştür. Bunun yanında öğretmenlerin barınma, altyapı, ısınma, ulaşım ve sağlık hizmetleri ile sosyal ve kişisel gelişim faaliyetlerinin eksikliği gibi sosyal ve çevresel sorunlarının da bulunduğu tespit edilmiştir. Bu bulgulardan hareketle uygulayıcılara yönelik bazı önerilere yer verilmiştir.
The purpose of the present study is to determine the opinions of teachers working in Şırnak on educational and environmental problems they encounter. The working group of the research consists of 15 teachers working under similar working conditions in the villages of the İdil district of Şırnak in 2014-2015 academic year. It is a case study of qualitative research methods. Semi-structured interview technique is utilized in collecting research data and the obtained data are analyzed by the content analysis method. In order to determine the working group identical sampling method according to the purposive sampling approach is used. Research results indicate that communication problems arising from students and parents’ not knowing Turkish, student absenteeism for economic reasons, having more than average number of children, frequent change of teachers, deficiencies in physical infrastructure, the problem of material supply and curriculum's being inappropriate for the working area are fundamental educational problem areas. In addition, it is find out that the participants have some problems related to basic needs such as housing, infrastructure, heating, transportation, health service and social problems such as lack of social and personal development activities. Some suggestions are taken place in light with the findings.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 26 |