Bu çalışmanın amacı, Modern Fizik Ünitesi’nde yer alan Kara Cisim Işıması, Fotoelektrik Olay ve Compton Olayı konularının öğretiminde 7E öğrenme modelinin kullanılmasına yönelik, öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmaya, 2012-2013 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında bir Anadolu Lisesi’nde 11. sınıfta öğrenim gören 26 öğrenci ve 1 öğretmen katılmıştır. Çalışmada Kara Cisim Işıması, Fotoelektrik Olay ve Compton Olayı konuları, dersin öğretmeni tarafından 7E Öğrenme Modeline göre yürütülmüştür. 12 ders saati boyunca yürütülen uygulamanın sonunda dersin öğretmeni ve öğrencilerin görüşleri yarı yapılandırılmış mülakat ilealınmıştır. Bu çalışma betimsel bir çalışma olup, çalışmanın verileri üzerinde betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Çalışmada, 7E öğrenme modeline göre yapılan uygulamaların öğrencilerin derse karşı ilgisini artırdığına ulaşılmıştır. Uygulamanın kendi öğrenmelerine katkı sağladığını gördükçe, öğrencilerin gönüllülüklerinin arttığı ve uygulamalara aktif olarak katıldıkları söylenebilir.
In this study, it is intended to investigate teacher and students’ opinions on usage of 7E learning model in teaching Blackbody Radiation, Photoelectric Effect, and Compton Scattering subjects in Modern Physics Unit. The sample composed of 26 11th grade students from Anadolu High School and 1 physics teacher working at this school in the spring semester of 2012-2013 academic year. Subjects were teached according to 7E learning model based on constructivist learning theory by teacher. Teacher and students’ opinions were collected by using throughsemi-structured interviewsat the end of the practice process of12hours. This studyisa descriptive study, descriptiveand contentanalyses were conducted on qualitative data.The study showed that the practices based on 7E learning model increased students’ interest. It can be said that students’ willingnesses increase and they participate actively to practices when seeing the contribution totheir learning.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 25 |