Yapılandırmacılık; bireyin aktif olarak, öğretmen rehberliğinde bilgiyi oluşturmasını savunan bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu çalışmada yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre yapılan bir uygulamanın ayrıntıları verilerek, uygulama sonucunda yapılan değerlendirme üzerinde durulmuştur. Çalışmada zayıf deneysel yöntemlerden tek gruplu ön test-son test deneysel yöntem kullanılmıştır. Grubun değerlendirmesinde iki farklı geleneksel ölçme aracı kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde (%), standart sapma, ortalama, spearman korelasyon katsayısı ve wilcoxon işaretli sıralar testi gibi istatistiki analiz teknikleri kullanılmıştır. Çalışma sonunda yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının akademik başarıyı artırdığı, bireyin başarısının belirlenmesinde iki farklı geleneksel yönteminde benzer sonuçlar verdiği ve iki ay geçtikten sonra bile bireylerin konuyu hatırlayabildikleri belirlenmiştir.
Constructivism is a learning approach which advocated the creation of knowledge with actively i
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 25 |