Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sorgulama becerilerini cinsiyet, sınıf düzeyi ve öğrenim görülen program değişkenlerine göre incelemektir. Çalışma, nicel araştırma kökenli olup alan taraması yönteminden yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören sınıf, sosyal bilgiler ve fen bilgisi öğretmenliği bölümlerinden birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflardan toplam 305 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmen adaylarının sorgulama becerilerini belirlemek amacıyla Aldan Karademir ve Saracaloğlu (2013) tarafından geliştirilen “Sorgulama Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler uygun bir istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının sorgulama becerileri ölçeğinden aldıkları toplam puanları cinsiyet, sınıf düzeyi ve öğrenim görülen program değişkenleri açısından incelendiğinde anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğretmen adaylarının sorgulama becerileri iyi düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Bundan dolayı, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine başladığında bu becerilerini eğitim-öğretim sahasına yansıtabilecekleri düşünülmektedir.
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleği sorgulama becerisi sorgulamaya dayalı öğrenme stratejisi
The purpose of this study is to examine teacher candidates’ inquiry skills in term of gender, level of grade and department. In this study, survey method was used which is one of the approaches of quantitative research. The research was conducted to 305 teacher candidates attending primary school, social studies and science teacher training programs at the first, second, third and fourth grades in 2013-2014 academic years in Education Faculty of Amasya University. Study data were gathered by using the İnquiry Skills Scale which were developed by Aldan Karademir & Saracaloğlu (2013). An appropriate statistical program has been used to analyze the data. According to the findings of the statistical analysis, there is not a significant difference among teacher candidates’ scores that was gotten from inquiry skills scale when considering variables such as gender, level of grade and department. Research findings showed that teachers’ questioning skills at a good level. Accordingly, teachers can be considered to reflect these skills education field when they begin teaching profession
Inquiry skills teaching profession prospective teacher inquiry-based learning strategy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 25 |