Bu çalışma İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğretmen adaylarının çok kültürlülük ve çok kültürlü eğitim kavramlarına yönelik algılarını bilgi ve tutum düzeyinde incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemi çerçevesinde, durum çalışması deseni kullanılarak planlanmıştır. Araştırma Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD’ndan N=24’ü bayan, N=21’i erkek olmak üzere 45 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma verileri görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi yapılarak belirli kod ve temalar altında toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda ise öğretmen adaylarının çok kültürlülük ve çok kültürlü eğitim kavramlarıyla ilgili doğru ve yanlış öğrenmeye sahip oldukları, tutum düzeylerinin ise olumlu ve olumsuz yönde olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda öğretmen adaylarının çok kültürlülük ve çok kültürlü eğitim ile ilgili mesleki eğitim sürecinde bir eğitim almalarının faydalı olabileceği düşünülmektedir. Çok kültürlülük ve çok kültürlü eğitim uygulamalarına yönelik planlanacak çalışmaların farklı değişkenlerin de işe koşularak gerçekleştirilmesi konunun farklı açılardan değerlendirilebilmesine imkân sağlaması ve konuyla ilgili literatürün zenginleşmesi açısından fayda sağlayacaktır.
This study was carried out in order to analyze the perceptions of teacher candidates about the concepts of multiculturalizm and multicultural education at the level of knowledge and attitudes. The study was planned in the framework of qualitative research by using case study pattern. It was carried out with N=24 female and N=21 male, in total 45 students from Social Sciences Teaching Department. Research datas were obtained by use of interviews. The datas obtained in the research were collected under certain codes and themes through content analyzes. In consequence of the data analayzes, it was concluded that the teacher candidates have true and false learnings about the concepts of multiculturalism and multicultural education and their attitude levels were detected as either positive or negative. So, it is thought that it would be beneficial for the teacher candidates to get multiculturalizm and multicultural education in professional training process. Implementation of the operations to be planned about multiculturalizm and multicultural education applications with the variables included in the process will provide benefits in terms of both enabling the subject to be evaluated from different points and to enrich the literature of it. Key Words: multi culturalizm, multi cultural education, knowledge, attitude, social sciences teacher.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 21 |