Bu araştırmanın amacı, öğrenen merkezli yeni eğitim yaklaşımlarının (paradigma), öğretmenler tarafından nasıl algılandığı ve bu değişimlerin öğrenme-öğretme sürecine ne derecede yansıdığını, belirlemektir. Araştırma, çeşitli yürütülmüştür. Veriler, likert tipi maddelerden oluşan anketle elde edilmiştir. Bulgular, öğretmenlerin öğrenen merkezli yeni eğitim yaklaşımlarını, fikir olarak benimsemekle birlikte, bunu öğrenme-öğretme sürecine tam olarak yansıtamadıklarını göstermiştir. Öğretmenler, ağırlıklı olarak geleneksel anlatım yoluyla ders işlemeye devam etmektedir. Ayrıca, akademik gelişme konusunda kendileri yeterli bulan öğretmenlerin, duyuşsal gelişim ve materyal sunma ile yeni eğitim yaklaşımlarına uygun öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme belirlenmiştir. Araştırma sonunda, özellikle son yıllarda sıklıkla dile getirilen değişim ve yenilik söylemlerine rağmen, ortaöğretim okullarımızda hala geleneksel eğitim anlayışının hakim olduğu ve öğretmenlerin yeni eğitim yaklaşımlarını tam olarak benimsemedikleri sonucuna ulaşılmıştır
Yeni eğitim yaklaşımları Öğrenen merkezli öğretim Öğretim programları
The aim of this research is to determine how learner-centered new educational paradigms are perceived by Secondary School teachers and also in what level these changes are reflected in the period of learning and teaching based on the thoughts of teachers. This research was done with a number of 255 teachers from different kinds of fields and the data was obtained via surveys which were consisted of likert type close ended items. Findings showed that teachers have accepted the learner-centered new educational paradigms as an idea, but it is also obvious that they could not perform it completely on learning and teaching period. Teachers , especially continue on teaching with the method of expression. Besides, teachers say that they are sufficient in intellectual development, but also they say that they are insufficient in affective development and material display and finding suitable methods for the new paradigms and lastly for measurement and evaluation. At the end of the research, especially, during the recent years, it is seen that; traditional educational methods are still preferred by teachers and they have not adopted the new ones totally at our Secondary Schools
New educational paradigms learner centered teaching curriculum and instruction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 14 |