Bu çalışmada, ilköğretim 6-8. sınıflardaki matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları ve eksik algılamalar saptandı ve nedenleri tartışıldı. Bununla ilgili olarak, ilköğretim 6-8. sınıflarda en az 10 yıllık matematik öğretmenlerinin önerileri alındı. Öğretmenlik uygulaması derslerinin sınıflarda gözlemleri yapılarak, ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerine; öğretmenlerin vermiş oldukları öneriler doğrultusunda, konularla ilgili kavramları anlamaları, işlem bilgileri ve bunlarla ilgili mantıksal bir ilişki kurabilmelerine dönük bir ölçme yapıldı ve sonuçları yorumlandı. Ayrıca bazı ders kitapları da incelenerek, kavram yanılgılarına neden olabilecek durumlar saptandı.
In this study, we identified some misperceived concepts and incomplete perceptions in the teaching of Mathematics in Sixth, Seventh and Eighth grades, and discussed possible reasons. To shed light on the subject, we asked about the suggestions of teachers with minimum ten years of teaching experience in these grades. We observed teaching practicum classes, and based on the suggestions given to Sixth, Seventh and Eighth grade students by their respective teachers, we constructed a measure about the understanding of concepts, operation knowledge and establishing logical links between the subjects, and the results were interpreted. Moreover, after analyzing some coursebooks, possible situations that might lead to misperceived concepts were identified.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 13 |