Bu
araştırmanın amacı sertifikasız okullar (SO) ile eko-okul projesinin
uygulandığı okullar arasında sürdürülebilirlik bilinci (SB) açısından fark olup
olmadığını ortaya koymak, bunun yanında eko-okul projesinin ödüllerinden biri
olan yeşil bayrak uygulamasının SB üzerindeki etkisini belirlemektir.
Araştırmaya Türkiye’nin nüfus olarak büyük ve orta derecede sosyo-ekonomik
gelire sahip bir ilinde yer alan 15 orta okuldan (beş sertifikasız okul, beş
eko-okul, beş yeşil bayraklı eko-okul) 1165 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır.
Veri toplama aracı olarak Michalos, Creech, Swayze, Kahlke, Buckler &
Rempel (2012) tarafından geliştirilen, Gericke, Pauw, Berlung & Olsson
(2018) tarafından güncellenen, Yüksel & Yıldız (2019) tarafından Türkçe’ye
uyarlanan orijinal adı “Sustainability Consciousness Questionnaire” olan
Sürdürülebilirlik Bilinci Ölçeği (SBÖ) uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları eko-okul (EO) ve Yeşil
Bayraklı Eko-okul (YBEO) öğrencilerinin SB düzeylerinin SO öğrencilerine oranla
daha yüksek olduğunu, EO ve YBEO öğrencilerinin SB kavramını daha çok okuldan,
SO öğrencilerinin SB kavramını daha çok internetten duyduklarını, ölçeğin bilgi
faktöründe SO öğrencileri, tutum, davranış faktörleri ile ölçeğin tamamında EO
ve YBEO öğrencilerinin puanlarının daha yüksek olduğunu, yeşil bayrak
uygulamasının eko-okulların SB düzeyleri arasında fark yaratacak şekilde
etkisinin olduğunu ortaya koymuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 8, 2020 |
Submission Date | November 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 36 |
.