Önceki araştırmalar, ergenlik döneminde riskli davranışlar ve deneyimlerin sıklığının arttığını göstermektedir. Ancak buna rağmen lise dönemindeki ergenlerin hangi davranışları riskli olarak algıladıklarını araştıran sınırlı sayıda araştırma mevcuttur. Bu nitel araştırmanın amacı, lise dönemi ergenlerinin deneyimlerine göre riskli davranışlarını anlamak, bu davranışları kapsayıcı temalar altında birleştirmek ve çözüm önerileri sunmaktır. Çalışma grubu Doğu Anadolu bölgesinde Büyükşehir olan Malatya da eğitimine devam eden ve yaşları 15-18 arasında bulunan 40 (20=kız, 20=erkek) lise öğrencisidir. Yapılan görüşmelerin tematik analizi sonucunda ortaya çıkan yedi ana tema şunlardır: ‘Kavga’, ‘Madde kullanımı’, ‘Okuldan kaçma’, ‘Evden kaçma’, ‘Kopya çekme’, ‘Öğretmene karşı gelme’, ‘İntihar’. Yapılan bu araştırmanın ergenlerin riskli yaşam deneyimleri ve bu deneyimlerin nedenlerinin anlaşılmasına katkı sağlayan bilgiler sunduğu düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 19, 2020 |
Submission Date | April 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 37 |
.