Bu araştırma, Uşak Üniversitesinde öğrenim gören
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini cinsiyet,
sosyo-ekonomik düzey, yaşanılan yer, sınıf düzeyi değişkenleri bağlamında
ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini 161 (kadın=95,
erkek=66) Sosyal Bilgiler öğretmen adayı oluşturmuştur. Ölçeği geliştiren
araştırmacı ölçeğin faktör analiz sonuçlarını göz önünde bulundurarak alt
boyutlarını dört faktörde toplamıştır. Birinci faktör yaşam boyu öğrenmede
motivasyon, ikinci faktör sebat, üçüncü
faktör öğrenmeyi düzenlemede yoksunluk, dördüncü faktör ise merak yoksunluğudur.
Bu çalışmada elde edilen veriler SPSS 21 istatistik programı ile analiz
edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; yaşam boyu öğrenme eğilimleri konusunda
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının güdülenme, sebat, öğrenmeyi düzenleme ve
merak yoksunluğu eğilimlerinin cinsiyete göre farklılık gösterdiği, sınıf
düzeylerine ve gelir düzeylerine göre anlamlı bir farklılığın olmadığı
görülmüştür. Yaşanılan yere göre öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri
değerlendirildiğinde güdülenme, sebat ve merak yoksunluğu eğilimlerinde
farklılığın olmadığı, öğrenmeyi
düzenleme boyutunda ise farklılığın olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 5 |