Sanayileşme ile birlikte iletişim ve ulaşım olanaklarındaki hızlı gelişmeler, dünya ticaretinin yoğun bir şekilde artışına neden olmuştur. Bu gelişimden pay almak isteyen tüm ülkelerin dış ticaretlerinde önemli gelişmeler gözlemlenmiştir. Dış ticaret, özellikle Türkiye gibi jeopolitik konumu çok değerli bir ülkede büyüme ve kalkınmada yadsınamaz bir rol oynamaktadır. Dış ticaretin ülkeye kazandıracağı her türlü yeni katma değer ile birlikte ülkenin kalkınması sürdürülebilir bir yapıya kavuşabilecektir. Bu nedenle dış ticaretin gerek üniversiteler (fakülte-MYO), gerekse kurum ve kuruluşlar (Gümrük ve Ticaret Bakanlığı-Ekonomi Bakanlığı, TİM v.b.) tarafından desteklenmesi, bu gelişim sürecine katkı yapacaktır. Sındırgı MYO olarak yetiştireceğimiz öğrenciler, bu süreçte dış ticaretin gelişimine katkı yaparak ülkenin büyüme ve kalkınma sürecini hızlandıracaktır. Dış ticaret eğitimleri boyunca öğrencilerin teorik açıdan desteklenmesinin yanında, tamamlayıcısı olan uygulama açısından da geliştirilmesi, mesleki hayatlarına katkı anlamında son derece önemlidir. Bu bölümden mezun olan öğrencilerin, gümrük müşavir yardımcılığı ve gümrük müşavirlik sınavlarında başarılı olabilmeleri, uygulama ile desteklenmiş eğitim ile mümkün olabilecektir. Öğrencilere yönelik teknik gezi ve uygulama eğitimlerinin sonuçları metodolojik olarak (anket çalışması) değerlendirilmiş, öğrenciler açısından başarı ve algı düzeyleri test edilmiş, olumlu katkılar elde edilmiştir. Anket çalışması dış ticaret öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik tutumlarını incelemek amacıyla 20142015 eğitim öğretim yılındaki Dış Ticaret Bölümü‘nden (2.sınıf) 100 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçlarından elde edilen bulgulardan üç temel faktör elde edilmiş ve sonuçlar tablolaştırılarak değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 52 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)