BibTex RIS Kaynak Göster

Gerilla pazarlama: Kuramsal bir çerçeve

Yıl 2011, Sayı: 22, 49 - 54, 01.04.2011

Öz

Küreselleşme, değişim mühendisliği ve internet aracılığıyla iletişim dünyayı ciddi anlamda değiştirirken, pazarlama da bu değişimden çok doğal olarak etkilenmiştir. Klasik pazarlama ile ulaşılamayan, hareke geçmeyen yeni tüketiciler, farklı pazarlama yöntemleri ile etkilenmeye çalışılmaktadırlar. Bu bağlamda yeni ve farklı pazarlama şekilleri ortaya çıkmaktadır. Gerilla pazarlama da bu yeni pazarlama şekillerinden biri olarak yaygınlaşmaktadır. Gerilla pazarlama kavramı genel itibariyle, sıra dışı yöntemlerle ve düşük bütçeyle yürütülen pazarlama faaliyetlerini ifade etmektedir

Kaynakça

  • Altunışık, R. (2008), Saldırı ve Savunmaya Yönelik Pazarlama Stratejileri, Ders Notları, Sakarya
  • Üniversitesi, Sakarya Ay, C. ve Ünal A. (2002) Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yani Bir Pazarlama Anlayışı: Gerilla
  • Pazarlaması, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Celal Bayar Üniversitesi, Cilt:9, Sayı:1-2, Manisa Bono, E. D. (1996), Rekabetüstü, Çev: Oya ÖZEL, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Ener, N. (2002), Küçük ve Orta Büyüklükteki (KOBİ) İşletmeler İçin Pazarlama Verimliliğini Artırma
  • Stratejileri, Review of Social, Economic & Business Studies, Vol.2, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Mersin Kırcova, İ. (1999), İnternette Pazarlama, Beta Basım Dağıtım, İstanbul.
  • Kotler P., (2002), Marketing Management, Millenium Edition, Prentice Hall, New Jersey
  • Levinson, J. C. ve Rubin, C. (1996), Guerrilla Marketing-On Line Weapons, Houghton Mifflin Company, New York
  • Levinson, J.C. (1984), Guerrilla Marketing - Secrets For Making Big Profits From Your Small Business,
  • Houghton Muffin Company, New York Levinson, J.C. (1998). Guerilla Marketing, Houghton Mifflin Company, New York
  • Nardalı, S. (2009). Gerilla Pazarlaması ve Uygulamadaki Bazı Örnekleri, Yönetim ve Ekonomi Dergisi,
  • Celal Bayar Üniversitesi, Cilt:16, Sayı:2, Manisa Ries, A. ve Trout, J. (1996) Marketing Warfare, International Edition, McGraw Hill, Singapur
  • Tek, B. (1999). Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Evi, Sekizinci Baskı, İstanbul.
  • Tekin, M. ve Çiçek, E. (2005) İşletmelerde Rekabet Üstünlüğünü Sağlamada Farklı Bir Yaklaşım: Değer
  • Temelli Pazarlama, V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul Tekin, M. ve Ömürbek, N., (2004). Küresel Rekabet Ortamında Teknolojik İşbirliği ve Otomotiv Sektörü Uygulamaları, Ankara.

Guerilla marketing: A theoretical framework

Yıl 2011, Sayı: 22, 49 - 54, 01.04.2011

Öz

While globalization, reengineering and internet communication drastically changes the world, marketing is naturally influenced by this change. Consumers, that do not take action and that cannot be reached with classical marketing methods, are being tried to be affected by different marketing approaches. In this context, new and different forms of marketing forms are emerging. Guerrilla marketing has been considered as one of these new forms of marketing. Guerilla marketing can be defined as extra ordinary and low cost marketing activities

Kaynakça

  • Altunışık, R. (2008), Saldırı ve Savunmaya Yönelik Pazarlama Stratejileri, Ders Notları, Sakarya
  • Üniversitesi, Sakarya Ay, C. ve Ünal A. (2002) Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yani Bir Pazarlama Anlayışı: Gerilla
  • Pazarlaması, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Celal Bayar Üniversitesi, Cilt:9, Sayı:1-2, Manisa Bono, E. D. (1996), Rekabetüstü, Çev: Oya ÖZEL, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Ener, N. (2002), Küçük ve Orta Büyüklükteki (KOBİ) İşletmeler İçin Pazarlama Verimliliğini Artırma
  • Stratejileri, Review of Social, Economic & Business Studies, Vol.2, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Mersin Kırcova, İ. (1999), İnternette Pazarlama, Beta Basım Dağıtım, İstanbul.
  • Kotler P., (2002), Marketing Management, Millenium Edition, Prentice Hall, New Jersey
  • Levinson, J. C. ve Rubin, C. (1996), Guerrilla Marketing-On Line Weapons, Houghton Mifflin Company, New York
  • Levinson, J.C. (1984), Guerrilla Marketing - Secrets For Making Big Profits From Your Small Business,
  • Houghton Muffin Company, New York Levinson, J.C. (1998). Guerilla Marketing, Houghton Mifflin Company, New York
  • Nardalı, S. (2009). Gerilla Pazarlaması ve Uygulamadaki Bazı Örnekleri, Yönetim ve Ekonomi Dergisi,
  • Celal Bayar Üniversitesi, Cilt:16, Sayı:2, Manisa Ries, A. ve Trout, J. (1996) Marketing Warfare, International Edition, McGraw Hill, Singapur
  • Tek, B. (1999). Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Evi, Sekizinci Baskı, İstanbul.
  • Tekin, M. ve Çiçek, E. (2005) İşletmelerde Rekabet Üstünlüğünü Sağlamada Farklı Bir Yaklaşım: Değer
  • Temelli Pazarlama, V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul Tekin, M. ve Ömürbek, N., (2004). Küresel Rekabet Ortamında Teknolojik İşbirliği ve Otomotiv Sektörü Uygulamaları, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeki Yüksekbilgili

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Yüksekbilgili, Z. (2011). Gerilla pazarlama: Kuramsal bir çerçeve. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi(22), 49-54.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png