Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre ilk ve ortaokul müdürlerinin dönüşümcü, sürdürümcü ve serbestlik tanıyan liderlik davranışlarına göre, öğretmenlerin iş tatmin düzeylerinin belirlenmesi, ilk ve ortaokul müdürlerinin liderlik davranışları ile öğretmenlerin iş tatminleri arasında bir ilişki olup olmadığının ortaya konmasıdır. Bu amaçla, ilk ve ortaokul müdürlerinin liderlik davranışları ile ilgili öğretmenlerin görüşlerini almak üzere “kişisel bilgi formu” ve Bass tarafından geliştirilmiş “Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği” kullanılmıştır. Yine araştırmanın amacı doğrultusunda öğretmenlerin iş tatmin düzeylerini belirlemek üzere aynı öğretmenlere Weiss, England ve Lofquist tarafından geliştirilen “Minnesota İş doyum Ölçeği” kullanılmıştır. Liderlik ve İştatmin ölçeklerinin Türkçeye uyarlaması Akdoğan (2002) tarafından yapılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırma ölçeği İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan Esenler ilçesindeki ilk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlere uygulanmıştır. Veriler, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Esenler ilçe merkezinde bulunan ilk ve ortaokullarda görev yapan 341 öğretmenden toplanmıştır. Araştırmada toplanan veriler SPSS programında analiz edilerek sonuçlara ulaşılmıştır.
The aim of this researchis to determine the transformational, transactional Laisse faire leadership styles of school managers and the job satisfaction of teachers at primary school. It also aims to determine whether there is a relation between the job satisfaction of teachers and the leadership styles of primary school managers. To take the ideas of teachers about the leadership styles of primary school managers, “Background Information Form” and “Multifactor Leadership Questionnaire” which are developed by Weiss, England and Lofquist is used to determine the job satisfaction of teachers. Both of the questionnaires adapted to Turkish by Akdoğan in the year 2002. The research is a relational screening model. The model had been applied to Esenler city centre in 2014-2015 academic year and 341 primary school teacher responded the survey. Quantitative data obtained from the survey was analyzed with SPSS for Windows. To analyse the datas obtained from the scale; firstly frequency (f),percentage ( ), arithmethical average are considered. To establish the meaningfulness, level of the two independent groups,t- test, to compare the average of more than two groups analyses of variant (Anova) and for relation analyses is used
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 44 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)