Havacılık sektöründe Türkiye’de önemli mesafeler kat ederek, diğer ülkelere oranla yolcu, uçuş ve uçak sayısı artışında son on yılda kapasitesinin üzerinde bir gelişme göstermiştir. Hızla büyüyen ve gelişen havacılık sektöründe birçok yeni ihtiyaç ve sorun da ortaya çıkmaktadır. Bu hizmet sunumunu gerçekleştiren çalışanların (iç müşterinin) iş tatmininin yüksek olması, kurumsal yönetimdeki örgüt sağlığının olumlu olması ile doğru orantılıdır. Araştırmada, Adıyaman Havalimanı çalışanlarının örgütsel sağlık ve iş tatmin düzeylerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, Adıyaman Havalimanı’nda Duran’ın (2001) geliştirdiği “Örgütsel Sağlık ve İş Tatmin Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler; güvenilirlik, tanımlayıcı istatistikler ve frekans analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Adıyaman Havalimanı çalışanlarının örgütsel sağlık ve iş tatmin düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 64 |