Turizm, ulusal ve uluslararası boyutta olma özelliğinden dolayı kapsamlı bir planlamayı gerektirmektedir. İster ülkeler bazında olsun, isterse işletmeler bazında olsun turizm ağının sağlıklı bir şekilde oluşturulması bakanlık, yerel yönetim, üniversite, sivil toplum kuruluşu, nitelikli çalışan, işletme ve diğer paydaşlarla birlikte çalışmaya bağlıdır. Nitekim sadece doğal ve tarihi çekiciliklerin mevcut olması, turizm olarak adlandırılmamaktadır. Birbirinden farklı nedenlerle turizme katılan turistik talebin niteliğinin ülkeler tarafından analiz edilmesi ve bu doğrultuda stratejiler, politikalar ve programlar oluşturulması gereklidir.
Türkiye’de turizmin daha çok bazı aylarda yoğunluk göstermesi bir sorundur. Bu durumu 12 aya yayılması yönünde geliştirmek oldukça önemlidir. Bu bilgilere dayalı olarak çalışmada öncelikle turizm pazarlaması kapsamında özel ilgi turizmine, uzmanlaşan seyahat acentalarına ve niş pazara yönelik kavramsal bir analiz yapılmıştır. Bunun nedeni, Türkiye genellikle kitle turizmi kapsamında deniz-kum-güneş için turist çekmektedir. Ancak yüzme fobisi olanların deniz-kum-güneş turizmine yöneldiği takdirde ne yaptığı sorusu ile bu sorunun yanıtı aynı zamanda yine birtakım sorunlar ile karşı karşıya kalındığını göstermektedir. Çalışmada bu doğrultuda amaç, bir acenta modeli geliştirilerek seyahat acentalarına sunulmasını, aynı zamanda diğer acentalar ve işletmeler için bir örnek teşkil etmesini sağlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 65 |