Çalışmanın amacı, Bruner tarafından ileri sürülen, öğrencilerin problem çözme, yansıtıcı ve yaratıcı düşünme becerilerinin gelişmesine olanak sağlayan, öğretmenin öğrencilere çeşitli öğrenme ortamları oluşturmasıyla öğrencilerin bilgiye kendilerinin ulaşmasının sağlandığı bir strateji olan buluş yoluyla öğretme ve yöntemlerinin tarih ders kitaplarında yer alan konulara nasıl uygulanabileceğinin gösterilmesidir. Çalışmada buluş yoluyla öğretim stratejisinde kullanılabilecek yöntemler açıklanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılan çalışmada buluş yoluyla öğretim stratejisini tarih ders konularına uygulanması ile ilgili bilgiler nitel veri toplama araçlarından biri olan doküman incelemesinden yararlanılarak betimlenmiştir. Çalışmanın amacına uygun olarak, buluş yoluyla öğretim stratejisi, araştırmacılar tarafından belirlenen tarih konularına (Divan-ı Hümayun, Reform, Coğrafi Keşifler, Osmanlı’da Devşirme Usulü,…) çeşitli yöntemlerin (büyük grup tartışması, münazara, soru- cevap,...) kullanılması yoluyla uygulanmıştır. Tarih kitaplarındaki konular incelenirken birçok konunun buluş yoluyla öğretime uygun olduğu görülmüştür. Çalışmanın sonunda buluş yoluyla öğretim stratejisinin derslerde kullanımına ilişkin öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 65 |