Ticaretle
bilgi-iletişim araçlarındaki gelişmelerin bütünleşmiş hali olan elektronik
ticaret; tüketicilerin alışveriş yapma davranışlarını dönüştürmektedir.
Tüketiciler ürünleri internet üzerinden satın alabilmekte moda trendlerini ve
stil önerilerini cep telefonları ve sosyal medya üzerinden takip
edebilmektedir. Ürün satın almada e- ticaretin olumlu yönleri olduğu gibi
olumsuz yönleri de bulunmaktadır. Olumlu yönlerine her yerde ve her zaman
alışveriş yapabilme, küresel ürün yelpazesine ulaşabilme, ürünleri
karşılaştırma ve en uygun fiyata alabilme ve daha düşük maliyetle ürüne
ulaşabilme gibi örnekler verilebilir. Olumsuz yönlerine ise, ürüne dokunamama
ve deneyememe, ödeme ya da kredi kartı kullanımında güven sorunu, iade ya da
değişim konusunda yaşanan sorunlar, dağıtım kanallarından kaynaklanan sorunlar
ve internet sitesinden kaynaklanan teknik sorunlar gibi örnekler verilebilir.
Bu araştırmanın amacı, küreselleşen dünyada e-
ticaretin yerini ele alarak üniversite öğrencilerinin giysi satın alma
davranışlarında e – ticaret tercihlerini, olumlu yönlerinden yararlanma
durumlarını ve giysi satın alama davranışları ile e- ticaret kullanımında
karşılaştıkları olumsuz durumları belirlemektir. Araştırma Türkiye’nin en büyük
Üniversiteleri arasında yer alan Eskişehir Anadolu Üniversitesinde yapılmıştır.
Araştırma verilerinin toplanmasında literatür incelemesi ile birlikte araştırmanın
amacına yönelik sorulardan oluşan anket formu kullanılmıştır. Araştırma
örnekleminde 302 öğrenci yer almaktadır. Araştırma bulguları ilgili başlıklar
altında ve istatistiksel incelemeler doğrultusunda sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 72 |