Bu çalışmanın amacı farklı eğitim kurumlarında öğretmenlik yapan bireylerin demografik özellikleri ile değişime direnç arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Çalışmada öğretmenlerin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla 8 soruluk “Kişisel Bilgi Formu”ve Oreg (2006) tarafından geliştirilen, üç boyuttan oluşan “Değişime Direnç Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmada değişkenler arasında bir ilişkinin olup olmadığının belirlenebilmesi için Pearson Korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, değişime direnç ile öğretmenlerin çalıştıkları kurum arasında bir ilişkinin olduğu sonucuna varılmıştır (p =,053). Ayrıca değişime direncin alt boyutları arasında bilişsel boyut ile çalışılan kurumun türü (p = ,029) ve sektörde çalışılan süre ile ilişkili olduğu görülmektedir. Bu iki demografik özelliğin duygusal boyut ile de pozitif yönlü bir ilişkisinin olduğu görülmektedir ( p= ,036 p = ,015). Bu doğrultuda öğretmenlerin değişime karşı gösterdikleri direncin demografik özellikleri ile ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır.
Bu Çalışmada KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu tarafından etik kurul izni alınmıştır.
The aim of this study research to the relationship between the demographic characteristics of individuals teaching in different educational institutions and resistance to change. In order to determine the demographic characteristics of teachers, the 8-question "Personal Information Form" and the "Resistance to Change Scale" consisting of three dimensions developed by Oreg et al., (2006) were used in the study. In the study, Pearson Correlation analysis was used to determine whether there was a relationship between the variables. According to the results obtained, it was concluded that there is a relationship between resistance to change and the institution where teachers work (p = 0,053). In addition, among the sub-dimensions of resistance to change, it is seen that the cognitive dimension is related to the institution worked for (p = .029) and the time worked in the sector. It is seen that these two demographic features have a positive relationship with the emotional dimension (p = ,036, p = ,015). In this regard, it was concluded that teachers' resistance to change is related to their demographic characteristics.
Change Types Of Change Resistancce Resistance To Change Types Of Resistance Educators
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Demografi (Diğer), İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 2 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin:Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %25'ye kadar kabul edilmektedir. %25 nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.