Bu çalışmada,
cinsiyet, aynı sınıfta olma ve yıl sonu başarı puanının öğrenci arkadaşlıkları
üzerine etkileri ağ bilimi yaklaşımıyla araştırılmıştır. Söz konusu nitelikler
ve arkadaşlık ilişkileri arasındaki korelasyon, altı farklı şubede okuyan
onuncu sınıf öğrencilerinin bilgilerinden oluşan bir veri kümesi kullanılarak
incelenmiştir. Çalışmalarımız, aynı cinsiyet veya sınıf arkadaşı olmanın,
eğitim sistemindeki başarının aksine, arkadaş seçimiyle büyük oranda ilişkili
olduğunu göstermektedir. Araştırmamız sosyal ağ analizi yaklaşımı ile
sürdürülmüştür. Arkadaşlık ilişkilerinin altında yatan karışım örüntülerinin
ölçülmesi için Pearson korelasyon katsayısı ile eşdeğer olan sınıflandırıcı
karışım katsayısı kullanılmıştır. Öğrenciler arasındaki yakın arkadaşlık
ilişkileri üzerinden modellenen bu ağın analizi, ağ bilimi ve yönetim bilimi
ortaklığının, okul yöneticileri, danışmanlar ve öğretmenler için karar verme
süreçlerinde değerli katkılar sunma potansiyeline sahip olduğunu göstermektedir.
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |