Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Assessment of Communication Skills of Nursing Students

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 74 - 92, 31.12.2019
https://doi.org/10.22466/acusbd.599137

Öz



The study was conducted in the spring semester of the
2018-2019 academic year with the aim of evaluating the communication skills and
the factors affecting the communication skills development in the
1st and 4th grade students of the university. Data were collected
using “Personal Information Form” and “Communication Skills Assessment Scale”.
1. The mean scores of the classes were 101.2 ± 1.286 and 98.8 ± 1.414,
respectively. In the whole sample, the SANS score ranged between 68 and 123, with
a mean of 100.2 ± .956.The communication skills of female students were found
to be significantly higher than the male students. The variables such as age,
type, mother education, father education and place of residence were found to
be ineffective on communication skills.

Kaynakça

  • Acar, V. (2009). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Akbal, N. (2008). Etkili Okulun Oluşmasında Okul Yöneticilerinin Etkin İletişim Becerileri (Büyükçekmece Örneği). Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Akbaş, F. (2018). Özel Okullarda, Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri ile Branş Öğretmenlerinin Motivasyonu Arasındaki İlişki. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Baran, A. (1997). İletişim Sosyolojisi. Ankara.
  • Başaran, E. (1999). Eğitime Giriş. Ankara: Umut Yayım-Dağıtım.
  • Başaran, E. (2000). Örgütsel Davranış. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Baykara Pehlivan, K. (2005). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim-Online. 17-23.
  • Bingöl, G., & Demir, A. (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 152-159.
  • Ceylan, E. A. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Düzeyleri ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Cüceloğlu, D. (2000). İyi düşün doğru karar ver. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (2016). Yeniden insan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çağlar, İ., & Kılıç, S. (2014). Genel, Teknik ve Etkili İletişim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Çamdereli, M. (2008). İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Çelik, Ç. (2007). İlköğretim Okulu Müdürlerinin İletişim Becerileri ile Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki (Gaziantep İli Merkez İlçeleri Örneği). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi , 567-576.
  • Dökmen, Ü. (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2002). İletişimi Anlamak. Ankara: Pozitif Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ., & Alemdar, K. (1990). İletişim ve Toplum: Kitle İletişim Kuramları Tutucu ve Değişimci Yaklaşımlar. Ankara: Bilgi.
  • İnceoğlu, M. (2004). Tutum, algı, iletişim. Ankara: Elips Kitap.
  • Kayıkçı, K. (2001). Yönetici Yetiştirme Sorunu. Millî Eğitim Dergisi .
  • Korkut, F.,(1996). İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Geçerlilik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7), 18-23.
  • Köleşoğlu, G. (2009). İlköğretim Öğretmenlerinin Liderlik Özellikleri ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki (İstanbul İli Beyoğlu İlköğretim Okullarında Bir Uygulama).
  • Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Kuzu, A., & Eker, F. (2010). Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zekâ ve İletişim Becerilerinin Diğer Üniversite Öğrencileri ile Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi.
  • Küçük, M. (2012). İletişim Kavramı ve İletişim Süreci. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Oskay, Ü. (1999). İletişimin abc'si. İstanbul : Der Yayınları.
  • Tayfun, R. (2014). Etkili İletişim ve Beden Dili. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Taymaz, H. (2011). İlköğretim ve ortaöğretim müdürleri için okul yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Tutar, H., & Yılmaz, K. (2010). Genel iletişim kavramlar ve modeller. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Usluata, A. (1995). İletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Ülker, Ç. (2016). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Zekâ ve İletişim Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Nişantaşı Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Üstün, B., Akgün, E., & Partlak, N. (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. İzmir: Okullar Yayınevi.
  • YÖKSİS.(2019). https://yokatlas.yok.gov.tr/2016/lisans.php?y= 101310252 (son erişim tarihi 07.04.2019).
  • Zıllıoğlu, M. (1996). İletişim nedir? İstanbul: Cem.

Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 74 - 92, 31.12.2019
https://doi.org/10.22466/acusbd.599137

Öz

Çalışma iletişim
becerileri ve etkileyen etmenlerin değerlendirilmesi amacı ile 2018-2019 eğitim
öğretim yılı bahar yarıyılında, üniversite 1.(n:79) ve 4.(n:56) sınıf öğrencilerinde,
iletişim beceri gelişimini irdelemek amacı ile yürütülmüştür.
Veriler, “Kişisel Bilgi Formu” ve
“İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Ç
alışmada
non-parametrik testler kullanılmıştır. 1. sınıfların İBDÖ puanları ortalaması 101.2
± 1.286 puan iken, 4. sınıfların ortalaması 98.8  ± 1.414 puan olarak hesaplanmıştır.
Örneklemin genelinde ise İBDÖ puanı 68 ile 123 arasında değişmekte olup
örneklem ortalaması 100.2 ± .956 puandır. Öğrencilerin İBDÖ puan ortalamaları
sınıfa göre farklılık göstermemektedir. Kız öğrencilerin iletişim becerisi
erkeklerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Yaş, aile tipi, anne eğitimi, baba
eğitimi ve yaşanılan yer gibi değişkenlerin iletişim becerisi üzerinde etkisiz
olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Acar, V. (2009). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Akbal, N. (2008). Etkili Okulun Oluşmasında Okul Yöneticilerinin Etkin İletişim Becerileri (Büyükçekmece Örneği). Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Akbaş, F. (2018). Özel Okullarda, Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri ile Branş Öğretmenlerinin Motivasyonu Arasındaki İlişki. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Baran, A. (1997). İletişim Sosyolojisi. Ankara.
  • Başaran, E. (1999). Eğitime Giriş. Ankara: Umut Yayım-Dağıtım.
  • Başaran, E. (2000). Örgütsel Davranış. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Baykara Pehlivan, K. (2005). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim-Online. 17-23.
  • Bingöl, G., & Demir, A. (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 152-159.
  • Ceylan, E. A. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Düzeyleri ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Cüceloğlu, D. (2000). İyi düşün doğru karar ver. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (2016). Yeniden insan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çağlar, İ., & Kılıç, S. (2014). Genel, Teknik ve Etkili İletişim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Çamdereli, M. (2008). İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Çelik, Ç. (2007). İlköğretim Okulu Müdürlerinin İletişim Becerileri ile Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki (Gaziantep İli Merkez İlçeleri Örneği). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi , 567-576.
  • Dökmen, Ü. (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2002). İletişimi Anlamak. Ankara: Pozitif Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ., & Alemdar, K. (1990). İletişim ve Toplum: Kitle İletişim Kuramları Tutucu ve Değişimci Yaklaşımlar. Ankara: Bilgi.
  • İnceoğlu, M. (2004). Tutum, algı, iletişim. Ankara: Elips Kitap.
  • Kayıkçı, K. (2001). Yönetici Yetiştirme Sorunu. Millî Eğitim Dergisi .
  • Korkut, F.,(1996). İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Geçerlilik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7), 18-23.
  • Köleşoğlu, G. (2009). İlköğretim Öğretmenlerinin Liderlik Özellikleri ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki (İstanbul İli Beyoğlu İlköğretim Okullarında Bir Uygulama).
  • Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Kuzu, A., & Eker, F. (2010). Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zekâ ve İletişim Becerilerinin Diğer Üniversite Öğrencileri ile Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi.
  • Küçük, M. (2012). İletişim Kavramı ve İletişim Süreci. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Oskay, Ü. (1999). İletişimin abc'si. İstanbul : Der Yayınları.
  • Tayfun, R. (2014). Etkili İletişim ve Beden Dili. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Taymaz, H. (2011). İlköğretim ve ortaöğretim müdürleri için okul yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Tutar, H., & Yılmaz, K. (2010). Genel iletişim kavramlar ve modeller. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Usluata, A. (1995). İletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Ülker, Ç. (2016). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Zekâ ve İletişim Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Nişantaşı Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Üstün, B., Akgün, E., & Partlak, N. (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. İzmir: Okullar Yayınevi.
  • YÖKSİS.(2019). https://yokatlas.yok.gov.tr/2016/lisans.php?y= 101310252 (son erişim tarihi 07.04.2019).
  • Zıllıoğlu, M. (1996). İletişim nedir? İstanbul: Cem.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İçindekiler
Yazarlar

Aysun Akçam Bu kişi benim 0000-0001-9428-3942

Yalçın Kanbay 0000-0002-8025-9877

Elif Işık 0000-0001-7071-7654

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 31 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akçam, A., Kanbay, Y., & Işık, E. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 74-92. https://doi.org/10.22466/acusbd.599137

Cited By











Yoğun Bakım Hemşirelerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi
İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi
Selver GÜLER
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.849931

Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

ACUSBDCreative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.