It would not be wrong to
say that with the development of technology and the emergence of social media,
a process of social evolution has begun. This social evolution affects our
photographs as well as our needs and social life. The selfies we take in daily
life and the desire to share these in social media have started to shape our
lives. From this point of view, the aim of this study is to explain selfie
motivation of tourism attraction center visitors as a recreational activity. In
this study, which is supported by literature, the phenomenology pattern of
qualitative research is used in accordance with the aim of the research.
Semi-structured interviews were conducted with those who visited Mençuna
Waterfall in Arhavi district of Artvin as data collection tool. The data were
collected by the research team through a interview form consisting
semi-structured questions and interpreted with content analysis. As a result of
the study, it was determined that the individuals took selfie with the urge of
social satisfaction while taking selfie, selfie turned into a new trend and
habit, the visitors took selfie not only to share on social media but also to
save memories and create social albums, selfie is preferred because it allows
to appear in the same frame in a photo with everyone without asking for help,
selfie is a feature used in case of appropriate conditions, the participants
did not only trip to take selfie, living the moment was the main purpose of the
trip, they thought to take selfie before the trip, they wanted to have a
natural image in the background especially according to the attraction feature
of natural attraction centers.
Teknolojinin gelişmesi ve sosyal
medyanın ortaya çıkışıyla sosyal bir evrim sürecine girildiğini söylememiz
yanlış olmaz. Bu sosyal evrim ihtiyaçlarımızı ve sosyal yaşantımızı olduğu gibi
fotoğraflarımızı da etkiler haldedir. Günlük yaşamda yaptığımız özçekimler ve sosyal medyada paylaşma
isteği yaşantımıza
yön vermeye başlamıştır. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı; Rekreatif
bir etkinlik olarak turizm cazibe merkezi ziyaretçilerinin özçekim
motivasyonlarının açıklanmasıdır.
Literatürle desteklenen bu çalışmada araştırmanın amacına uygun olarak nitel
araştırmanın olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Veri toplama
aracı olarak Artvin’ in Arhavi ilçesinde bulunan Mençuna Şelalesini ziyaret
edenlerle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veriler araştırma ekibi
tarafından yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu aracılığı ile
toplanmış ve içerik analizi ile yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda bireylerin
özçekim yaparken sosyal tatmin dürtüsü ile özçekim yaptıkları, özçekimin bir
akım ve alışkanlık haline dönüştüğü, yalnızca sosyal medyada paylaşmak için
değil ayrıca anı biriktirmek, sosyal albüm yapmak içinde özçekim yaptıkları,
başkasından yardım istemeden herkesle aynı kare fotoğrafta görünmeyi sağladığı için
özçekimin tercih edildiği, uygun şartlar
olması durumunda kullanılan bir özellik olduğu, katılımcıların yalnızca özçekim
yapmak için gezi yapmadıkları, anı yaşamanın gezinin temel amacı olduğunu, gezi
öncesi özçekim yapmayı düşündükleri, özçekim yaparken özellikle doğal cazibe
merkezlerinin çekicilik özelliğine göre arka fonda doğal bir görüntü olmasını
istedikleri tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İçindekiler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
ACUSBD, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.