Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sports Management Department Students on the Course of Sports Law

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 2, 39 - 48, 31.12.2021
https://doi.org/10.22466/acusbd.999663

Öz

The aim of this study is to put forth the opinions of students studying at the department of Sport Management on the course of Sports Law. In this context, the study is a case study, which is a type of qualitative research design. The sample group of the study consists of 6 students studying at Ondokuz Mayıs University, Department of Sport Management. 8 semi-structured questions were prepared to find out students’ opinions about the course of sports law. The data obtained were transferred to Nvivo program and analysed with descriptive analysis method. The codes found as a result of the analysed data were assigned to appropriate themes and reported. As a result of the study, it was found that students did not follow legal regulations on sport most of the time; they attached great importance to the course of sports law; they thought sports law courses they received at university were not efficient and faculty members had sufficient knowledge but could not transfer their knowledge to students effectively. Therefore, it is recommended that students follow up-to-date developments on sports law, teaching staff considers the views of students while teaching and course hours are increased if necessary.

Kaynakça

  • Atıcı, T. (2009). Elit Hentbol Sporcularının Spor Hukuku Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Beden Terbiyesi Kanunu (1938). https://www.resmigazete.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 10.11.2020).
  • Dinç, F. (2009). Türkiye Futbol Federasyonu Süper Ligi Sporcularının Spor Hukuku Bilgi Düzeyi ile İlgili Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Niğde.
  • Ekici, H. (2012). Halkın Sporla İlgili Belediyelerden Beklentileri: Gaziantep’te Bir Uygulama. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(3), 53-77.
  • Ermiş, A., Çankaya, S. & Sabah, S. (2020). Samsun Tekkeköy Municipality Sport Services and Practices International Euraasia Congress on Scıentıfıc Researches and Recent Trends (ss. 166-172). Bakü: Avrasya Üniversitesi
  • Ertaş, Ş. & Petek, H (2005). Spor Hukuku. Yetkin Yayınları.
  • Gerçeker, H. (2016). Spor Hukuku: Spor Tahkim Kurulları, Spor Genel Müdürlüğü Tahkim Kurulu. Ankara: Seçkin. Haas, U., Martens, D.R (2012). Sportrecht - Eine Einführung in die Praxis. Schulthess Verlag
  • İnan, M. (2009). Profesyonel voleybolcuların Spor Hukuku bilgi düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Niğde.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. CA: Sage Publication.
  • Mobley, T. A. (2006). Yerel Yönetimlerin Halkın Rekreasyon ve Park İhtiyaç ve Hizmetlerini Karşılamadaki Rolü. Sempozyum. Eskişehir. http://www.skb.gov.tr/wp-content/uploads/2012/09/prof_dr_tony_a_m obley.pdf (Erişim Tarihi: 12.12.2020).
  • Özcan, C. (2010). Bosman Kararı ve Profesyonel Sporcuların Serbest Dolaşımı. İzmir Barosu Dergisi, 1, 18-31.
  • Parlar, F. M. & Çon, M. (2020). Spor Yöneticiliği Lisans Programının Deneyimsel Öğrenme Yaklaşımını Kullanma Bakımından Yeterliği: Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği Programı Örneği. Turkish Studies-Educational Sciences, 15(4), 2917–2941.
  • Pepe, A. (2019). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin hukuk ve Spor Hukuku dersine ilişkin bilgi düzeyleri ile hukuk bilinçlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Burdur.
  • Sabah, S., Çankaya, S. & Ermiş, A (2020). Local Administrations Sport Services and Practices: Case Of Samsun Province İlkadım Municipality. International Euraasia Congress On Scientific Researches and Recent Trends (ss. 173-179). Bakü: Avrasya Üniversitesi.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası (1982). https://www.mevzuat.gov.tr/#anayasa (Erişim Tarihi: 10.01.2021). Yıldırım. A., Şimşek, H (2016). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin yayınevi.
  • YÖK (2020). Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Uzaktan_ogretim/yuksekogretim_kurumlarinda_uzaktan_ogretime_iliskin_usul_ve_esaslar.pdf (Erişim Tarihi: 12.10.2021).

Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Spor Hukuku Dersine Yönelik Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 2, 39 - 48, 31.12.2021
https://doi.org/10.22466/acusbd.999663

Öz

Bu çalışmanın amacı, spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin Spor Hukuku dersine yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda çalışma nitel araştırma desenin bir çeşidi olan durum çalışması modelindedir. Çalışmanın örneklem grubunu Ondokuz Mayıs Üniversitesi Spor Yöneticiliği Bölümünde öğrenim gören 6 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin Spor Hukuku ders sürecine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış (8 soru) görüşme formu hazırlanmıştır. Elde edilen veriler Nvivo programına aktarılmış ve betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Çözümlenen veriler sonucunda ortaya çıkan kodlar uygun temalara atanmış ve raporlaştırılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin; Spor Hukuku konusuna ilişkin yasal düzenlemeleri çoğunlukla takip etmedikleri, Spor Hukuku dersini yeterince önemsedikleri, üniversitede aldıkları Spor Hukuku derslerinin yeterli düzeyde verimli geçmediği, öğretim elemanlarının yeterli bilgiye sahip oldukları; ancak kendilerine aktarmada etkili olamadıkları şeklinde görüşlerinin olduğu tespit edilmiştir. Dolayısıyla öğrencilerin ders dışında Spor Hukuku’na ilişkin güncel gelişmeleri takip etmesi, öğretim elemanlarının ders işleme sürecinde öğrenci görüşlerini dikkate alması, gerekli görüldüğü takdirde ders saatlerinin arttırılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Atıcı, T. (2009). Elit Hentbol Sporcularının Spor Hukuku Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Beden Terbiyesi Kanunu (1938). https://www.resmigazete.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 10.11.2020).
  • Dinç, F. (2009). Türkiye Futbol Federasyonu Süper Ligi Sporcularının Spor Hukuku Bilgi Düzeyi ile İlgili Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Niğde.
  • Ekici, H. (2012). Halkın Sporla İlgili Belediyelerden Beklentileri: Gaziantep’te Bir Uygulama. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(3), 53-77.
  • Ermiş, A., Çankaya, S. & Sabah, S. (2020). Samsun Tekkeköy Municipality Sport Services and Practices International Euraasia Congress on Scıentıfıc Researches and Recent Trends (ss. 166-172). Bakü: Avrasya Üniversitesi
  • Ertaş, Ş. & Petek, H (2005). Spor Hukuku. Yetkin Yayınları.
  • Gerçeker, H. (2016). Spor Hukuku: Spor Tahkim Kurulları, Spor Genel Müdürlüğü Tahkim Kurulu. Ankara: Seçkin. Haas, U., Martens, D.R (2012). Sportrecht - Eine Einführung in die Praxis. Schulthess Verlag
  • İnan, M. (2009). Profesyonel voleybolcuların Spor Hukuku bilgi düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Niğde.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. CA: Sage Publication.
  • Mobley, T. A. (2006). Yerel Yönetimlerin Halkın Rekreasyon ve Park İhtiyaç ve Hizmetlerini Karşılamadaki Rolü. Sempozyum. Eskişehir. http://www.skb.gov.tr/wp-content/uploads/2012/09/prof_dr_tony_a_m obley.pdf (Erişim Tarihi: 12.12.2020).
  • Özcan, C. (2010). Bosman Kararı ve Profesyonel Sporcuların Serbest Dolaşımı. İzmir Barosu Dergisi, 1, 18-31.
  • Parlar, F. M. & Çon, M. (2020). Spor Yöneticiliği Lisans Programının Deneyimsel Öğrenme Yaklaşımını Kullanma Bakımından Yeterliği: Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği Programı Örneği. Turkish Studies-Educational Sciences, 15(4), 2917–2941.
  • Pepe, A. (2019). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin hukuk ve Spor Hukuku dersine ilişkin bilgi düzeyleri ile hukuk bilinçlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Burdur.
  • Sabah, S., Çankaya, S. & Ermiş, A (2020). Local Administrations Sport Services and Practices: Case Of Samsun Province İlkadım Municipality. International Euraasia Congress On Scientific Researches and Recent Trends (ss. 173-179). Bakü: Avrasya Üniversitesi.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası (1982). https://www.mevzuat.gov.tr/#anayasa (Erişim Tarihi: 10.01.2021). Yıldırım. A., Şimşek, H (2016). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin yayınevi.
  • YÖK (2020). Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Uzaktan_ogretim/yuksekogretim_kurumlarinda_uzaktan_ogretime_iliskin_usul_ve_esaslar.pdf (Erişim Tarihi: 12.10.2021).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tüm Bölümler
Yazarlar

Seda Sabah 0000-0002-7386-0314

Soner Çankaya 0000-0001-8056-1892

Aydan Ermiş 0000-0003-2285-7980

Hacı Ali Çakıcı 0000-0001-9439-1118

Mehmet Derelioğlu 0000-0003-3873-3202

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 23 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sabah, S., Çankaya, S., Ermiş, A., Çakıcı, H. A., vd. (2021). Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Spor Hukuku Dersine Yönelik Görüşleri. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 39-48. https://doi.org/10.22466/acusbd.999663

Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

ACUSBDCreative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.