Bu çalışma Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik, Sosyal Hizmetler, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümlerinde eğitime devam etmekte olan lisans öğrencilerinin, gereksinim ya da gündelik meraklar sonucunda sosyal medyada karşılaştıkları sağlıkla ilgili içeriğin sınanabilirliği kapsamındaki farkındalık ve tutumlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında betimleme yöntemi ve anket tekniğinden yararlanılmış ve 268 öğrenciye anket uygulanmıştır. Sosyal medyayı doğru bilginin alternatif adreslerinden biri olarak gören ve gelecek yıllarda sağlık sektöründe aktif rol alması muhtemel öğrencilerin sosyal medya kullanım durumları, sorgulama araçlarına ilişkin farkındalık düzeyleri, bilginin sınanabilirliğine duyulan ihtiyaç ve sergilenen tutuma ilişkin farklılıkları ortaya konulmuştur. Çalışma kapsamında sosyal medya içeriklerinin doğruluğunun ve güvenilirliğinin tartışılır olduğuna, özellikle siyaset ve sağlık alanındaki içeriklerin bireyler üzerinde olumsuz etkilerinin olduğuna ilişkin bulgulara ulaşılmıştır. Sosyal medya platformlarında yer alan bilginin sınanabilirliği, denetimi, sınama ölçütleri ve araçlarına karşı hazırlıklı olunması, içeriklerin bireyler üzerindeki olumsuz etkileri açısından farkındalık düzeyinin artırılması, içeriklere karşı eleştirel bakış açısının geliştirilmesi gerektiği önerilmiştir.
Bilginin sınanması sosyal ağ siteleri sağlık bilgi davranışı medya okuryazarlığı bilgi arama davranışı
Çalışma konusunun belirlenmesi sürecinde bizlerle fikirlerini paylaşan Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Özgür KÜLCÜ’ye teşekkür ederiz.
This study aims to reveal the awareness and attitudes of undergraduate students attending Ankara Yıldırım Beyazıt University, Faculty of Health Sciences, Departments of Nursing, Social Services, Physiotherapy and Rehabilitation regarding the testability of health-related content they encounter on social media as a result of needs or daily curiosities. Within the scope of the study, descriptive method and survey technique were used and a questionnaire was applied to 268 students. The differences in social media usage status, awareness levels in inquiry tools, the need for testability of information and the attitude exhibited by students who consider social media as one of the alternative addresses of true information and who are likely to take an active role in the health sector in the future have been put forward. Within the scope of the study, it was found out that the accuracy and reliability of the social media contents are debatable and and the contents in the field of politics and health have negative effects on individuals. It has been suggested that the testability, control, testing criteria and tools of the information on social media platforms should be prepared, the level of awareness should be increased in terms of the negative effects of the content on individuals, and a critical perspective should be developed against the content.
Information testing social network sites health information behavior media literacy information seeking behavior
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1 |