Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KALKINMA HAMLELERİNİN BATI DIŞI ÖRNEKLERİ: TÜRKİYE VE GÜNEY KORE’NİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 27 - 58, 30.06.2016

Öz

Bu çalışmada, Türkiye’nin kalkınma süreci bu konuda rüştünü ispatlamış olan Güney Kore ile
karşılaştırıldı ve birlikte değerlendirildi. Analizler OECD gibi uluslararası kuruluşların verileri
üzerinde gerçekleştirilirken literatür de dikkate alındı. Değerlendirmeler, bağımlılık okulu ve
modernleşme okulunun iddiaları göz önünde bulundurularak yapıldı. Hemen hemen aynı
dönemde kalkınma sürecine başlayan her iki ülkenin elde ettiği başarı farklılıklarının nedenlerinin
toplumların sahip oldukları yapısal özelliklerine bağlı olarak gerçekleştiği görüldü.

Kaynakça

  • Akbulak, Yavuz ve Akbulak, Sevinç. (2010). “Türkiye’nin Rekabet Gücü Bağlamında Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) Faaliyetlerinin Özendirilmesi”, Finans Politik Ekonomik Yorumlar Dergisi, 47 (544) Haziran (ss. 7-14).
  • Aydın, Suavi ve Taşkın, Yüksel. (2014).“1960’tan Günümüze Türkiye Tarihi”, İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Azman, Ayşe ve Yetim, Nalan. (2005). “Modernleşme/Kalkınma Ve Doğu Asya”, Tarihte Doğu￾Batı Çatışması, Yay. Haz. Ertan Eğribel, Ufuk Özcan, İstanbul: Kızılelma Yayıncılık.
  • Bakan, Sumru (2009).“1980’den Günümüze Türkiye’de Uygulanan Neo-Liberal İktisat Politikaları”, T.C. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ISSN: 1308-6219, Cilt1, Sayı-2.
  • Boratav, Korkut. (2007). “Türkiye İktisat Tarihi 1908-2005”, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.

EXAMPLES OF NON-WESTERN DEVELOPMENT MOVEMENTS: COMPARİSON BETWEEN TURKEY AND SOUTH KOREA

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 27 - 58, 30.06.2016

Öz

In this study, the development process in Turkey was assessed through comparison with South
Korea which has proved its adequacy in the subject. While analyses are performed using data
from international organizations such as OECD, the literature, as well, is taken into consideration.
The claims of dependency and modernization schools were considered in the study. It is shown
that although both countries began the process of development at relatively the same time,
the differences in and causes of each country’s success could be contributed to the structural
characteristics of the societies. 

Kaynakça

  • Akbulak, Yavuz ve Akbulak, Sevinç. (2010). “Türkiye’nin Rekabet Gücü Bağlamında Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) Faaliyetlerinin Özendirilmesi”, Finans Politik Ekonomik Yorumlar Dergisi, 47 (544) Haziran (ss. 7-14).
  • Aydın, Suavi ve Taşkın, Yüksel. (2014).“1960’tan Günümüze Türkiye Tarihi”, İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Azman, Ayşe ve Yetim, Nalan. (2005). “Modernleşme/Kalkınma Ve Doğu Asya”, Tarihte Doğu￾Batı Çatışması, Yay. Haz. Ertan Eğribel, Ufuk Özcan, İstanbul: Kızılelma Yayıncılık.
  • Bakan, Sumru (2009).“1980’den Günümüze Türkiye’de Uygulanan Neo-Liberal İktisat Politikaları”, T.C. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ISSN: 1308-6219, Cilt1, Sayı-2.
  • Boratav, Korkut. (2007). “Türkiye İktisat Tarihi 1908-2005”, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cahit Aslan

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 2 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aslan, C. (2016). EXAMPLES OF NON-WESTERN DEVELOPMENT MOVEMENTS: COMPARİSON BETWEEN TURKEY AND SOUTH KOREA. Adam Academy Journal of Social Sciences, 6(1), 27-58.

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

ADAM AKADEMİ'de yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.

ADAM AKADEMİ bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.