This paper would like to discuss how the separatist movement in Chechnya and Aceh developed and grew during the process of nation-building. This paper found that the Chechen and Aceh separatism was grown out of ethno-religious sentiments and the autocratic policy of the central government. Finally, Chechnya and Aceh had different ways to solve the problem of separatism. Russian government approaches the Chechen separatism issue by “Chechenizing” the issue. However, the Indonesian government used a more holistic approach by opening political channels to all of the parties involved during the conflict to finally agree on a new system.
Separatism Chechen Separatism Free Aceh Movement Nation-Building
The author wishes to thank Asst. Prof. Dr. Ibrahim Koremezli at the Eskisehir Osmangazi University for his comments on this assignment paper.
Bu çalışma Çeçenya ve Açe'deki ayrılıkçı hareketi ulus inşası sırasında nasıl geliştiğini tartışmak istiyor. Bu makale Çeçen ve Açe ayrılıkçılığının etno-dini duygulardan ve merkezi hükümetin otokratik politikasından kaynaklandığını iddia etmiştir. Son olarak, Çeçenya ve Açe'nin ayrılıkçılık sorununu çözmenin farklı yolları olduğunu da kanıtlanmıştır. Rus hükümeti, Çeçen ayrılıkçılık konusuna konuyu "Çeçenleştirerek" yaklaşmıştır. Endonezya hükümeti, nihayetinde yeni bir sistem üzerinde anlaşmaya varmak için çatışma sırasında yer alan tüm taraflara siyasi kanallar açarak daha bütünsel bir yaklaşım kullanmıştır.
ayrılıkçılık Özgür Açe Hareketi Çeçen ayrılıkçı hareketi ulus inşası
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |
ADAM AKADEMİ'de yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.
ADAM AKADEMİ bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.