The
curriculum is a program of a specific history teaching within the general
objectives of the history course which makes sense of the present. In this
frame, the history lesson of the Aegean Islands and the Problems, which
constitute the agenda once a day, is now on the spot to create awareness in the
students and to be processed. However, because it is so intense that history is
not taught in the course content and some issues are not adequately discussed
by professionals. It is worth noting at this point how much work was done in
their classes at the beginning of the Aegean Islands Problem and whether the
students were conscious of this plan. The opinions of the teachers were taken
and the findings were suggested.
Müfredatlar
hazırlanırken tarih dersinin genel amaçları çerçevesinde tarih öğretiminin
amaçlarından birisi olan öğrenenlerin “günümüzü
anlamlandırmasını” sağlayacak belli başlı konulara yer verilmesine de özen
gösterildiği düşünülmektedir. Bu çerçevede günümüzde bir çok kez gündemi
oluşturan Ege Adaları ve Sorunlarının tarih dersi konuları içerisinde
öğrencilerde farkındalık oluşturacak şekilde yer alması ve işlenmesi
gerekmektedir. Ancak konu alanı içeriğinin çok yoğun olması dolayısıyla tarih
ders içeriğinin yetiştirilemediği ve bazı konuların yeterince irdelenmediği
profesyoneller tarafından dile getirilmektedir. Buradan hareketle Ege Adaları Sorununun
lise tarih derslerinde ne düzeyde işlendiği ve öğrencilerin bu çerçevede
bilinçli olup olmadıkları incelenmeye değer bulunmuştur. Bu
amaçla tarih öğretmenlerin görüşleri
tespit edilmiş ve elde edilen bulgulara yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |