Okumakta
olduğunuz etkinlik makalesi, infografik tasarımını öğrenme ve öğretme aracı
olarak kullanmayı konu edinmektedir. İlgili konuda yapılan bilimsel bir
araştırma projesinin ürünü olan makale, proje kapsamında uygulanan etkinlikler
serisini açıklamaktadır. Etkinlikler boyunca araştırmacılar, katılımcıların
belirli bir konu kapsamında araştırma, problem çözme ve infografik tasarımına
dönük deneyimleri kazanmasını hedeflemiştir. Çalışmaya katılım gönüllülük
esasına göre gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılında
Gazi Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programına kayıtlı 43
öğrenci projeye katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerle teorik dersler ve
infografik tasarlama etkinliklerine yönelik çalışmalar yapılmıştır. Uygulamalar belirli bir plan doğrultusunda gerçekleştirilmiştir.
İlgili planın aşama, içerik ve sıralaması literatüre dayalı olarak belirlenmiştir.
Etkinlikler literatürden esinlenerek oluşturulan aşamaları merkeze alarak
geliştirilen uygulamalardır. Uygulama sürecinde takip edilen aşamalar (1) İçerik edinimi, (2) infografik tasarlama
bilgisi, (3) içerik hazırlama, (4) içerik çözümleme, (5) taslak çalışma (6)
dijital tasarım aşamalarından oluşmaktadır.
The activity article you are reading focuses on using
infographic design as a learning and teaching tool. The article, which is a
product of a scientific research project in the related subject area,
illiustrates the series of activities implemented within the scope of the
project. Throughout the activities, it is aimed to create a learning enviroment
for students regading research skills, problem solving skills and infographic
design skills within a specific subject. Participation in the study was performed
on a voluntary basis. In this context, 43 students enrolled in Gazi University
Social Studies Teacher Education Program in the 2017-2018 Academic Year have
decided to participate in the project. In this study, theoretical lessons and
infographic design activities were conducted. Applications were carried out in
accordance with a specific plan. The stages, content and ordering of the
relevant plan have been determined based on the literature. Activities are
applications developed by taking inspiration from the literature. The stages
followed in the implementation process include (1) content acquisition, (2)
infographic design information, (3) content preparation, (4) content analysis,
(5) draft study (6) digital design stages.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Etkinlik/Deneyim Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |