Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin erken çocukluk döneminde fen kavramlarının nasıl öğretilmesi gerektiği ile ilgili görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma paradigmasına uygun olarak yapılandırılmıştır. Araştırmaya İç Anadolu Bölgesi’nde bir ilde görev yapan 12 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmada detaylı bilgi elde etmek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme protokolü ile nitel veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Bulgular, araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi konu içeriği ve öğretim yöntemleri ile ilgili bilgi eksikliklerinin olduğunu göstermektedir. Bulgular göstermektedir ki araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenleri fen eğitimlerinde en çok karşılaştıkları maddenin halleri, renkler, dünya ve evren, sistemler, sağlık ve ağırlık konuları ile ilgili kavramların öğretimine yer vermektedir. Öğretmenlerin fen eğitimi uygulamalarında sıklıkla kullandıkları öğretim yöntem ve teknikleri ise deney, gözlem, alan gezileri, proje tabanlı öğrenme ve dramadır.
okul öncesi fen eğitimi fen kavramları okul öncesinde fen eğitimi nitel araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |