Mobbing kavramı bezdiri, yıldırma gibi sözcüklerle de tanımlanan sistematik, sıkıntı verme süreci olarak tanımlanabilmektedir. Psikolojik, fizyolojik, mesleki olumsuz etkileri bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı devlete bağlı ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin mobbing deneyimlerini ve etkilerini ortaya koymaktır. Bu nitel çalışmada durum deseni benimsenmiş olup sadece mobbinge uğradıklarını ifade eden gönüllü öğretmenler çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Bu nedenle Amaçlı Örnekleme benimsenmiştir. Uşak ili merkezinde bulunan toplam 5 ortaokulda görev yapan ve mobbinge uğradıklarını ifade eden 22 öğretmen bu çalışmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Mobbingi Görmezden Gelme, Psikolojik Baskı, Meslekten soğutma, Okulda istememe gibi deneyimlerle yaşadıklarını açıklayan katılımcılar, Mobbingin nedenleri arasında Farklı Sendikalara Üye Olmak, Mobbinge Şahit Olmaya Yönelik Direncin bulunması bir sonucu olarak mobbing davası açamama, Mobbing uygulayan kişilerin kendilerini yetersiz hissetmeleri gibi nedenleri sıralamışlardır. Mobbingin sonuçları olarak ise Sinir Bozukluğu, Depresif Etkiler, İlgisiz şeylere bile ağlama gibi durumlar sıralanmıştır.
Araştırma etiğine uyulduğunu, E-89784354-050.99-198952 sayılı etik iznin alınarak çalışmanın yapıldığını beyan ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |