Objectives: The importance of parental education who are taken as role models in the acquisition of oral hygiene habits at early ages is known. It was aimed to evaluate the effect of giving oral hygiene instructions to parents on the toothbrushing effectiveness performed by parents on children aged 6-8 years.
Materials and Methods: A total of 30 patients and their parents who applied to XXX University, Dentistry Faculty, Pedodontics Department in April 2019 were included. Participant’s demographic and oral hygiene habits data were obtained on baseline. Subsequently, parents performed toothbrushing on their children. The residual plaque was stained and the Rustogi Modified Navy Plaque Index was recorded from teeth #11, #53 & #16. Following, parents were instructed about toothbrushing and asked to toothbrush on children for seven days. On the second visit, parents performed toothbrushing on their children and the index was rescored. Significance was set at p<0.05.
Results: Male and female number was equal and 46.7% of the population was eight years old. 80% of parents had a high school education or higher. 20% of children performed toothbrushing at least twice a day. The mean reduction in plaque score in all teeth following education was significant (p=0.001). When parents were grouped according to education level, a significant decrease in score of #16 was found in all subgroups (p<0.05).
Conclusion: The findings indicate that instructing parents on oral hygiene has a positive effect on plaque control in their children. This highlights the necessity to develop strategies for empowering parents to take a more pivotal role in addressing this issue.
dental plaque index oral hygiene parents pediatric dentistry
Amaç: Oral hijyen alışkanlığının erken yaşlarda kazanılmasında rol model alınan ebeveynlerin eğitilmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmada 6-8 yaşları arasındaki çocukların ebeveynlerine oral hijyen eğitimi verilmesinin ebeveynlerin çocuklarının dişlerini fırçalama alışkanlıkları üzerine etkinliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya Nisan 2019 tarihinde XXX Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı'na başvuran ve dahil edilme kriterlerini karşılayan 6-8 yaş arası 30 hasta ve ebeveynleri dahil edildi. İki aşamalı muayene protokolü olarak planlanan bu çalışmada, ilk muayenede katılımcıların demografik verileri ve oral hijyen alışkanlıkları hakkında bilgi alındı. Takiben ebeveynlerden çocuklarının dişlerini fırçalamaları istendi. Kalan plak ebeveyne plak boyama yöntemiyle gösterildi ve #11, #53 ve #16 numaralı dişlerden Rustogi Modifiye Donanma Plak İndeksi kaydedildi. Ebeveynlere diş fırçalama konusunda sözlü ve görsel eğitim verilerek yedi gün boyunca evde çocuklarının dişlerini fırçalamaları istendi. İkinci muayenede ebeveynlerden çocuklarının dişlerini fırçalamaları istendi ve ilgili dişlerden aynı plak indeksi skorlandı. Anlamlılık p<0,05 seviyesinde değerlendirildi.
Bulgular: Kız ve erkek çocuk hasta sayısının eşit olduğu çalışmada, sekiz yaşındaki çocuklar popülasyonun %46,7’sini oluşturmaktaydı. Ebeveynlerin %80’i lise ve üzeri eğitime sahipti. Günde en az iki kez diş fırçalama yapanların popülasyona oranı %20’idi. Eğitim sonrası tüm dişlerde plak skorundaki ortalama azalmanın anlamlı olduğu görüldü (p=0,001). Eğitim seviyesine göre ebeveynler gruplandırıldığında eğitim gruplarının hepsinde #16 numaralı dişin plak skorunda anlamlı azalma saptandı (p<0,05).
Sonuç: Bulgular ebeveynlere verilen ağız bakım alışkanlıklarının çocuklarında uyguladıkları plak kontrolüne olumlu etkisini göstermekte ve ebeveynlerin bu konuda daha etkin rol almalarını sağlayacak stratejilerin geliştirilmesi gerekliliğine işaret etmektedir.
ağız hijyeni çocuk diş hekimliği dental plak indeksi ebeveynler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Diş Hekimliği, Periodontoloji, Diş Hekimliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)