Amaç: Bu çalışmanın amacı YouTube’da Türkçe olarak bulunan ‘diş implantı’ konulu videoların içeriğini değerlendirmektir.
Materyal ve Metot: YouTube videolarında ‘diş implantı’ kelimesi ile Türkçe olarak arama yapıldı ve ilk 50 video incelendi. Videoların süresi, görüntülenme sayıları ve yüklenme kaynakları kaydedildi. Videoların içeriğini değerlendirmek için diş implantı ile ilgili; implantın tanımı, endikasyonları, kontrendikasyonları, avantajları, dezavantajları, işlem hakkında bilgi içermesi, komplikasyonları, implantın prognozu, ömrü, maliyeti ve uzmanlık gerekliliği gibi kriterlerden yararlanıldı. Bu kriterlerin varlığına göre videolar üç farklı (düşük, orta, yüksek) düzeyde yararlılık grubuna ayrıldı.
Bulgular: Video sürelerinin uzunluğu 1,02 ile 20,56 dakika arasında, görüntülenme sayısı ise 5 ile 518335 arasında değişmekteydi. Videoların yararlılık gruplarına göre dağılımı %62’si düşük düzeyde yararlı, %34’ü orta düzeyde yararlı, %2’si yüksek düzeyde yararlı şeklindeydi. Video süresi ile yararlılık grupları arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark bulundu (p<0,05).
Sonuç: Youtube’da yer alan videoların çoğunluğunun düşük düzeyde yararlı olduğu tespit edildi.
Aim: The aim of this study is to evaluate the content of videos on "dental implant" in Turkish on YouTube.
Materials and Methods: YouTube videos were searched with the word 'dental implant' in Turkish and first 50 videos were examined. Duration, view numbers and upload sources of the videos were recorded. To evaluate the content of the videos about dental implant; criteria such as the definition of the implant, its indications, contraindications, advantages, disadvantages, information about the procedure, complications, prognosis of the implant, its life span, cost, and expertise requirement were used. According to the existence of these criteria, the videos were separated into three different (low, medium, high) level useful groups.
Results: The average duration of the videos was 8.5±8.7 minutes, and the average number of views was 18026±62297.1. The distribution of videos according to the useful groups was 62% useful at low level, 34% useful at medium level, 2% useful at high level. A statistically significant difference was found between video duration with useful groups and upload sources (p<0.05).
Conclusion: It has found that majority of videos on YouTube are useful at low level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 3 |