In this study, Turkey and China, Finland, Japan and the Netherlands, teacher training and selection system was examined. In the study, it was aimed to determine the similarities and differences between the countries in the first place in the PISA rankings and Turkey's teacher selection and training systems. Qualitative research methods in the study were obtained by scanning the source of the data. Considering the results of the PISA 2015 study and were conducted with a random selection of the first 10 countries in the overall ranking. The results findings as the first country in the later part of the country classified on the basis of the teacher's selection and breeding systems were examined separately, and finally the conclusion in the aforementioned countries to reveal the similarities and differences between Turkey's teacher selection and breeding systems have been used. In the direction of the obtained data, teacher selection and training systems of Turkey and the other countries was found considerably different
Turkey China Japan the Netherlands Finland the teacher training system
Bu çalışmada, Türkiye ile Çin, Finlandiya, Japonya ve Hollanda’nın öğretmen yetiştirme ve seçme sistemleri incelenmiştir. Çalışmada, PISA sıralamalarında ilk sıralarda yer alan ülkeler ile Türkiye’nin öğretmen seçme ve yetiştirme sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları belirlemek amaçlanmıştır. Veriler nitel araştırma yöntemlerinden kaynak tarama yoluyla elde edilmiştir. Çalışma PISA 2015 sonuçları dikkate alınarak ve genel sıralamada ilk 10’a giren ülkelerden seçkisiz yöntem ile belirlenmiştir. Çalışmada elde edilen veriler ilk olarak ülke bazında sınıflandırılmış daha sonra bulgular kısmında ülkelerin öğretmen seçme ve yetiştirme sistemleri ayrı ayrı incelenmiş ve son olarak da sonuç kısmında söz konusu ülkeler ile Türkiye’nin öğretmen seçme ve yetiştirme sistemleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda Türkiye ile diğer ülkeler arasında öğretmen seçme ve yetiştirme konusundaki farklılıkların oldukça fazla olduğu görülmüştür
Türkiye Çin Japonya Hollanda Finlandiya öğretmen yetiştirme sistemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Diğer ID | JA78HY85KK |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2 |