Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Yönetiminde Politik Modeller

Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 2, 1 - 12, 31.12.2017

Öz

Eğitim örgütlerinin doğasının çözümlenmesi etkili yönetim için önkoşuldur denilebilir. Nitelikli yönetim farklı
eğitim yönetimi modellerinin anlaşılması ve uygulanması ile mümkündür. Eğitim yönetimi modelleri örgüte
bakış açısına ve temel varsayımlarına göre çeşitlilik göstermektedir. Çağdaş eğitim yönetimi modellerinden biri
politik modellerdir. Politik modeller karar vermeyi bir pazarlık süreci olarak görmektedir. Okulları paydaşların
kendi çıkarları peşinde koşarken politik birtakım etkinliklere girdikleri politik alanlar olarak kabul eden
yaklaşımlardır. Bu çalışma, eğitim yönetiminde politik modelleri, özelliklerini, eğitimde güç kaynaklarını ve
politik stratejileri, politik modellerde liderlik yaklaşımlarını ve politik modellerin zayıf yönlerini ortaya koymak
amacıyla yapılmıştır. Çalışma sonunda eğitim örgütlerinde politik modellerin uygulanabilirliğine ilişkin öneriler
sunulmuştur. 

Kaynakça

  • Ahearn, K. K., Ferris, G. R., Hochwarter, W. A., Douglas, C., ve Ammeter, A. P. (2004). Leader political skill and team performance. Journal of Management, 30(3), 309-327.
  • Akyol, B., Evren, U., Çavuş, B. ve Dumlu, N. N. (2016). Üniversitelerde ders denetimi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 189-212.
  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K., Erol, E. ve Salalı, E. T. (2014). Okul müdürlerinin kullandığı güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişki. Journal of Teacher Education and Educators, 3 (1), 25-52.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Burcu Altun

Ruhi Sarpkaya

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2016
Kabul Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altun, B., & Sarpkaya, R. (2017). Eğitim Yönetiminde Politik Modeller. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 1-12.