Bu
çalışmanın amacı öğrencilerin görüş ve deneyimlerinden yararlanarak, sınıf
içerisinde yabancı dil konuşma kaygısının sebeplerini anlamaya çalışmak ve bu
süreçte öğrencilerin yabancı dil konuşurken yaşadıkları problemlerin
sebeplerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma,
nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Turizm Fakültesi öğrencilerinden Mesleki İngilizce dersi alan 13 3. sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada, verilerin toplanması amacıyla nitel
görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde NVivo 11 programı
kullanılmış ve çalışmada elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz
edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, araştırmaya katılan
öğrencilerin neredeyse tamamının sınıf içerisinde yabancı dil konuşma kaygısı
yaşadıkları belirlenmiştir. Ayrıca, araştırmada öğrencilerin yabancı dil
konuşma kaygısı yaşamalarının nedenleri, bu kaygının sınıf içi performanslarına
yansımaları, kaygı anında hissettiklerine ilişkin görüşleri belirlenmiş ve bu
konuya ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this
study is to understand the reasons of students’ foreign language speaking
anxiety in classroom and also reveal the reasons of problems students
experience when they speak foreign language by considering the opinions and
experiences of students. The study was conducted by using phenomenology design,
one of the qualitative research designs. The participants of the study
consisted of 13 3rd grade students who were taking the Professional
English course and studying in the Tourism Faculty of Muğla Sıtkı Koçman
University. Besides, in order to collect data, qualitative interview technique
was applied. Moreover, for the analysis of the data, Nvivo 11 program was used and the data was
analyzed through content analysis technique. According to the results obtained
from the study, it was identified that nearly all the participant students experienced
foreign language anxiety in classroom. In addition, the reasons why students
experienced foreign language speaking anxiety, the reflections of this anxiety
into their in-classroom performances, students’ opinions about their feelings
during anxiety condition were determined and some recommendations about this
subject matter were maintained.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 2 |