Bu araştırma
öğretmen adaylarının değerler eğitimine bakış açısının ne olduğunu araştırmak
amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş olup,
fenomenoloji çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 akademik yılı
birinci döneminde Aydın ili Adnan Menderes Üniversitesi sınıf öğretmenliği bölümü
4. sınıfta öğrenim gören 65 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların verdikleri
cevaplara göre değerler eğitimi “Evrensel
değerler ve ulusal değerlerin öğretimi” olarak iki kategoride
incelenmiştir. Öğretmen adayları ulusal değerlerin öğretimi kategorisine daha
çok katılım göstermişlerdir. Değerler eğitimi kavramını öğrencilerin 10’u hiç
duymadığını ifade etmiştir. Öğretmenlerin sahip olması gereken değerler
evrensel değerler (saygı, sevgi, hoşgörü, adalet gibi) ve ulusal
(vatanseverlik, bayrak sevgisi gibi) değerler olarak tespit edilmiştir.
Okullarda verilen değerler eğitimini sadece bir öğrenci yeterli bulmaktadır.
Öğrencilerin tamamına yakını bu eğitimi gerekli görmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |