Bu araştırma, ortaokul 8. Sınıf
öğrencilerinin çoklu zekâ alanları ile bilgisayara yönelik tutumlarının
belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında
Samsun’un ilçelerinden birinde bulunan ortaokullarda yapılmıştır. Çalışmanın evreni 93 öğrenciden oluşmaktadır.
Çalışma nicel araştırma yöntemlerine göre tasarlanmıştır. Araştırmada iki ölçek
kullanılmıştır. Ölçeklerden biri Gülşen (2015) tarafından geliştirilen “Çoklu
Zekâ Kuramı Değerlendirme Ölçeği”, diğeri ise Demir ve Yurdugül (2014)
tarafından Türkçe ’ye uyarlanan “Ortaokul ve Lise Öğrencileri İçin Bilgisayara
Yönelik Tutum Ölçeği”dir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS paket programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Analize geçmeden önce verilerin normal dağılım
gösterip göstermediği incelenmiştir. Çarpıklık ve basıklık değerlerinin yanı
sıra Kolmogorov Smirnov ve Shapiro Wilk testlerine başvurulmuştur. Elde edilen
sonuca göre verilerin normal dağılım göstermediği tespit edilmiştir. Bu sebeple
yapılacak analizlerde non-parametrik testler kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda öğrencilerin çoklu zekâ alanları ile bilgisayara yönelik tutumları
arasında düşük ve orta düzeyde anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır.
Bilgisayara yönelik tutum Çoklu zekâ kuramı Ortaokul öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |