Yoğun rekabet
ortamında başarılı olmak isteyen işletmeler için “müşteri isteklerini en düşük
maliyetle, istenilen zaman ve kalitede” karşılamak zorunlu hale gelmiştir. Bu
zorunluluğu aşmak isteyen işletmeler için kendilerinin kontrol edebildikleri,
yönetebildikleri maliyetlerin önemi artmış, ihtiyaç duyulan maliyet bilgilerini
sağlayan, maliyetleri planlamaya yarayan stratejik maliyet yönetimi uygulanmaya
başlanmıştır. Stratejik maliyet yönetimi ile dış çevreden ve finansal muhasebe
sisteminden tüm stratejik kararlara ilişkin bilgiler alınarak bu bilgiler bir
arada kullanılmaya başlanmıştır. İşletmeler bu amaçla çeşitli stratejik maliyet
yönetimi teknikleri geliştirilmişlerdir.
Bu çalışmada Türkiye’de faaliyet
gösteren inşaat işletmeleri ile anket çalışması gerçekleştirilmiş ve elde
edilen sonuçlar sayesinde bu işletmelerin maliyet yönetimi kapsamında
gerçekleştirdikleri faaliyetlerin ve beklentilerinin neler olduğunun ortaya
konması amaçlanmıştır. Gerçekleştirilen çalışma sonucunda işletmelerin sektörde
var olan yoğun rekabet nedeniyle maliyet yönetimine odaklandıkları, bu sürece
tedarikçi, alt yüklenicileri ve işletme çalışanlarını da dahil ettikleri ve
maliyet düşürme çabalarına henüz proje aşamasında odaklandıkları
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.