Teknoloji
firmaları tarafından sürekli güncellenerek ve özellikler eklenerek beğenimize
sunulan cep telefonları ve diğer mobil araçlar, günümüz teknolojilerinden
vazgeçemediklerimiz arasında sayılabilir. Bu gibi araçlar mobil pazarlama
kavramının doğmasına, gelişmesine ve pazarlama için de tüketicilere ulaşmanın kolay
yollarından biri haline gelmiştir. Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin, mobil
pazarlama kavramına yönelik tutumlarını ölçmeyi hedeflemektedir. Elde edilen
bulgulara göre, genç tüketicilerin mobil pazarlamaya yönelik tutumlarını
belirleyen başlıca faktörler; eğlendirme, bilgilendirme, rahatsız etme,
güvenilirlik, genel tutum, izinli pazarlama ve kişiselleştirilmiş pazarlama
olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin
mobil pazarlamaya karşı tutumu genel anlamda olumsuzdur. Öğrenciler, bu
reklamları eğlendirici ve güvenli bulmamaktadır. Bu reklamlar izinli ve
bilgilendirilmeye yönelik yapıldığında daha olumlu tutumla karşılanmaktadır.
Fakat kesinlikle rahatsız edici bulunmaktadır. Genç tüketicilere karşı izinli
ve kişiselleştirilmiş pazarlamaya yönelik çalışmalar, mobil pazarlamaya yönelik
tutumları olumlu anlamda destekleyebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 16 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.