Eğitim denetiminde, öğrenme ve öğretme sürecinin geliştirilmesi için öğretmenlere yapılan yardımlar önemli görülmektedir. Öğretmenlerin potansiyellerini fark etmeleri ve etkili biçimde kullanabilmelerinde okul müdürleri önemli rol oynamaktadır. Sınıf içi performans, eğitim öğretimin en kritik noktasını oluşturmaktadır. Bu nedenle okul müdürünün sınıfa girmesi ve sınıfta neler olup bittiğini ayrıntılı olarak raporlayabilmesi son derece önemlidir. Bu araştırmanın amacı, ilkokul müdürlerinin sınıf içi gözlem tekniklerini kullanarak sınıf öğretmenlerinin öğretim performanslarını belirlemektir. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmaya 10 okul Müdürü, 60 öğretmen ve 1500 öğrenci katılmıştır. Araştırmada, gözlem yoluyla bilgi toplama yöntemi kullanılarak, hem birinci elden hem de ikinci elden gözlemler yapılmış, gözlemle veri toplamada yazılı tasvirler kullanılmıştır. Araştırma bulguları sınıf öğretmenlerinin sorularına, konuşma davranışlarına, sözel olmayan öğretmen davranışlarına, hareket ve sözel akış şemalarına ilişkin öğretimsel performanslarını ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 13 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.