Yaşam memnuniyeti demografik, sosyo-ekonomik, politik, kültürel ve çevresel birçok faktöre bağlı olarak değişmektedir. Bu faktörlerden biri de kamu hizmetlerinden duyulan memnuniyettir. TÜİK tarafından yapılan yaşam memnuniyet araştırmasında kamu hizmetlerinden memnuniyet Sosyal Güvenlik Kurumu hizmetleri, sağlık hizmetleri, eğitim hizmetleri, adli hizmetler, asayiş hizmetleri ve ulaştırma hizmetleri olmak üzere altı grupta ölçülmektedir. Kamu hizmetlerinden duyulan memnuniyet düzeyinin ve memnun olmama nedenlerinin bilinmesi, sunulan hizmetlerin kalitesinin değerlendirilmesi ve geliştirilmesi açısından önem taşımaktadır.
Bu çalışmada, kamu hizmetinden yararlananların demografik özellikleri ve kamu hizmeti alımında karşılaştıkları sorunlar ile kamu hizmetlerinden memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişkinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla her bir kamu hizmeti için demografik ve sorunla karşılaşma olmak üzere iki model sıralı lojistik regresyon analizi ile tahmin edilmiştir. Araştırmada TÜİK Yaşam Memnuniyeti Araştırması 2019 yılı mikro veri seti kullanılmıştır. Bu çalışmanın bulguları kamu hizmetlerinden memnuniyet üzerinde demografik faktörlerin ve hizmet alımında karşılaşılan sorunların etkili olduğunu göstermektedir.
Yaşam Memnuniyeti Kamu Hizmetlerinden Memnuniyet Sıralı Lojistik Regresyon Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.