BibTex RIS Kaynak Göster

Assessing The Factors Affecting The Mathematics Success Via Correspondence Analysis Method

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 98 - 118, 04.03.2015
https://doi.org/10.17984/adyuebd.43951

Öz

This study aims to identify the factors affectıng students’ the mathematıcs success and determine the effect level of the factors via multiple correspondence analysis. The study group is consisted of 460 8th grade students from 2 different cities. The students have taken the survey “Factors Affecting Mathematics Success”, developed by the researchers to identify the descriptive characteristics of the students and the maintained data have been compared with the TEOG results of the students via multiple correspondence analysis. The results of the analyses operated by SPSS15.0 package software has shown that the students’ success levels have been affected by their fathers’ academic background, status of educational support, cultural differences (ethnical roots) and attitudes towards the course and the teachers. 

Kaynakça

  • Aksu, M. (1985). Ortaöğretim kurumlarında matematik öğretimi ve sorunları. Ankara: TED Yay. Öğretim Dizisi, (3).
  • Anıl, D. (2009). Uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme programı (PISA)’nda Türkiye’deki öğrencilerin fen bilimleri başarılarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 34(152), 87-100.
  • Alomar, B. O. (2006). Personal and family pathstopupil achievement. Social Behavior and Personality: an international journal, 34(8), 907-922.
  • Arun, Ö. (1998). Matematik başarısını etkileyen faktörler. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Aydın, A., Sarıer, Y., & Uysal, Ş. (2012). Sosyoekonomik ve Sosyokültürel Değişkenler Açısından PISA Matematik Sonuçlarının Karşılaştırılması The Comparative Assessment of the Results of PISA Mathematical Literacy in terms of Socio-Economic and Socio-Cultural Variables. Education, 37(164).
  • Aysan, F.,Tanrıöğen, G. ve Tanrıöğen, A. (1996). PerceivedCauses of AcademicFailureAmongtheStudents at theFaculty of Education at Buca. Yayımlandığı Kitap G. Karagözoğlu (Editör), Teacher Training forTheTwenty First Century. İzmir: Buca Eğitim Fakültesi Yay.
  • Bacanlı, F.,& Sürücü, M. (2006). ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları ve karar verme stilleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 12(1), 7-35.
  • Baloğlu, M. (2001). Matematik korkusunu yenmek. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 59-76.
  • Başarır, D. (1990). Ortaokul son sınıf öğrencilerinde sınav kaygısı, durumluk kaygı, akademik başarı ve sınav başarısı arasındaki ilişkiler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bourquin, S. (1999). The Relation ship Among Math Anxiety, Math Self-Efficacy, Genderand Math Achievement Among College Students at an Open Admissions Commuter Institution, Doctor of Philosophy, Yayımlanmamış doktora tezi , Ohio StateUniversity, Ohio.
  • Campbell, P. (1992) Math, Scienceand Your Daughter: What can Parents do and Science Series Women’sEducational EquityAct Program (ED) WashingtonD.C.
  • Cassady, J. C.,& Johnson, R. E. (2002). Cognitive test performance. Contemporary Educational Psychology, 27(2), 270-295.
  • Christenson, S. L.,Rounds, T., &Gorney, D. (1992). Family factors and student achievement: An avenuetoin crease students' success. School Psychology Quarterly, 7(3), 178.
  • Clarkson, P. C. (1992). Language and mathematics: a comparison of bilingualand monolingual students of mathematics. Educational Studies in Mathematics, 23(4), 417–429. doi:10.1007/BF00302443.
  • Cribari, R. D. (2006). Socio-Cultural Factors and Seventh Grade Students’ Attitudes and Belief About Mathematics. Yayımlanmamış Doktora Tezi, University of Northern Colorado, Colorado.
  • Dawe, L. (1983). Bilingualismandmathematicalreasoning in English as a secondlanguage. EducationalStudies in Mathematics, 14(4), 325-353.
  • Devillers, J.,&Karcher, W. (Eds.). (1991). Applied multivariate analysis in SAR and environmental studies. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
  • Dursun, Ş.,& Dede, Y. (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını
  • Etkileyen Faktörler Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2).
  • Güler, G., Özdemir, E., & Dikici, R. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sınav Soruları İle SBS Matematik Sorularının Bloom Taksonomosi’ne Göre Karşılaştırmalı Analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 41-60.
  • Gündoğdu, M. (1994). "The Relation ship Between Help less Explanatorystyle, Test Anxiety, and Academic Achievement Among Sixth Grade Basic Education Students". Yayınlanmamış Y. Lisans tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Gifi, A. (1981). Nonlinear multivariate analysis. Leiden: University of Leiden.
  • Karasar, N.(2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayın Dağıtım.
  • Keskin, H. (2001). Lamine Masif Ağaç Malzemelerin Teknolojik Özellikleri ve Ağaçişleri Endüstrisinde Kullanım İmkânları. Doktora tezi, GÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kulm, G. (1980); Research on Mathematics Attitudes, Research in Mathematics Education, (356-387), NCTM.
  • Ma,X.(1997).“Reciprocal Relationships Between Attitude Toward Mathematics and Achievement in Mathematics”. The Journal of Educational Research, 90, 4,221-229.
  • Savaş, E., Selma, T., & Adem, D. (2010). Matematikte öğrenci başarısını etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1).
  • Suinn, R. M., Taylor, S., &Edwards, R. W. (1988). Suinn mathematics anxietyrating scale for elementary school students (MARS-E): Psychometric and normativedata. Educational and Psychological Measurement, 48(4), 979-986.
  • Suner, A. (2007). Application of a Population Based Study of Correspondence Analysis in Choosing A HealthInstitution. (Sağlık Kurumu Seçiminde Uygunluk Analizinin Toplum Tabanlı Bir Çalışmaya Uygulanması). Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü İstatistik Anabilim Dalı. İzmir: Yüksek Lisans Tezi.
  • Tomul, E. (2008). Türkiye’de Ailenin Sosyoekonomik Özelliklerinin Eğitime Katılım Üzerinde Göreli Etkisi. EurasianJournal of EducationalResearch, 30, 153-168.
  • Turmo, A. (2004). Scientific literacy and socio‐economic background among 15‐year‐olds—a Nordicperspective. Scandinavian Journal of Educational Research, 48(3), 287-305.
  • Önal, İ. (2010). Tarihsel Değişim Sürecinde Yaşam Boyu Öğrenme ve Okuryazarlık: Türkiye Deneyimi. Bilgi dünyası, 11(1), 101-121.
  • Özer, Y., Anıl, D. (2011). Öğrencilerin fen ve matematik başarılarını etkileyen faktörlerin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41).
  • Reyes, L. H., (1984). “Affective Variables and Mathematics Education”. The Elementary School Journal, 84, 558-580.
  • Tatar, E., Soylu, Y (2006). Okuma-Anlamadaki Başarının Matematik Başarısına Etkisinin Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma.
  • Thomson, S.,Lokan, J., Lamb S., Ainley, J. (2003). Lessons from the third international mathematics and science study. TIMSS Australia Monograph Series. Australian Council for Educational Research.
  • Yenilmez, K., Duman, A. (2008). İlköğretimde Matematik Başarısını
  • Etkileyen Faktörlere İlişkin Öğrenci Görüşleri. Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 251-268.
  • Yılmaz, E. T. (2006). Uluslararası Öğrenci Başarı Değerlendirme Programı (PISA)’nda Türkiye’deki Öğrencilerin Matematik Başarılarını Etkileyen Faktörler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

Uyum Analizi Yöntemiyle Matematik Başarısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 98 - 118, 04.03.2015
https://doi.org/10.17984/adyuebd.43951

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin matematik başarısını etkileyen faktörleri tespit etmek ve çoklu uyum analiziyle faktörlerin etki düzeyini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu iki farklı ilde öğrenim gören 460 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere bir takım özelliklerini ölçmeye yönelik araştırmacılar tarafından hazırlanan “Matematik Başarısını Etkileyen Faktörler” anketi uygulanmış ve elde edilen veriler TEOG sınav sonuçlarıyla, çoklu uyum analizi yöntemi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Bir paket programı yardımıyla yapılan analizler sonucunda öğrenci başarılarında babanın durumu, dershaneye gitme, kültürel farklılık (etnik köken) ve derse ve öğretmenlere yönelik tutumun etkili olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksu, M. (1985). Ortaöğretim kurumlarında matematik öğretimi ve sorunları. Ankara: TED Yay. Öğretim Dizisi, (3).
  • Anıl, D. (2009). Uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme programı (PISA)’nda Türkiye’deki öğrencilerin fen bilimleri başarılarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 34(152), 87-100.
  • Alomar, B. O. (2006). Personal and family pathstopupil achievement. Social Behavior and Personality: an international journal, 34(8), 907-922.
  • Arun, Ö. (1998). Matematik başarısını etkileyen faktörler. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Aydın, A., Sarıer, Y., & Uysal, Ş. (2012). Sosyoekonomik ve Sosyokültürel Değişkenler Açısından PISA Matematik Sonuçlarının Karşılaştırılması The Comparative Assessment of the Results of PISA Mathematical Literacy in terms of Socio-Economic and Socio-Cultural Variables. Education, 37(164).
  • Aysan, F.,Tanrıöğen, G. ve Tanrıöğen, A. (1996). PerceivedCauses of AcademicFailureAmongtheStudents at theFaculty of Education at Buca. Yayımlandığı Kitap G. Karagözoğlu (Editör), Teacher Training forTheTwenty First Century. İzmir: Buca Eğitim Fakültesi Yay.
  • Bacanlı, F.,& Sürücü, M. (2006). ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları ve karar verme stilleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 12(1), 7-35.
  • Baloğlu, M. (2001). Matematik korkusunu yenmek. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 59-76.
  • Başarır, D. (1990). Ortaokul son sınıf öğrencilerinde sınav kaygısı, durumluk kaygı, akademik başarı ve sınav başarısı arasındaki ilişkiler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bourquin, S. (1999). The Relation ship Among Math Anxiety, Math Self-Efficacy, Genderand Math Achievement Among College Students at an Open Admissions Commuter Institution, Doctor of Philosophy, Yayımlanmamış doktora tezi , Ohio StateUniversity, Ohio.
  • Campbell, P. (1992) Math, Scienceand Your Daughter: What can Parents do and Science Series Women’sEducational EquityAct Program (ED) WashingtonD.C.
  • Cassady, J. C.,& Johnson, R. E. (2002). Cognitive test performance. Contemporary Educational Psychology, 27(2), 270-295.
  • Christenson, S. L.,Rounds, T., &Gorney, D. (1992). Family factors and student achievement: An avenuetoin crease students' success. School Psychology Quarterly, 7(3), 178.
  • Clarkson, P. C. (1992). Language and mathematics: a comparison of bilingualand monolingual students of mathematics. Educational Studies in Mathematics, 23(4), 417–429. doi:10.1007/BF00302443.
  • Cribari, R. D. (2006). Socio-Cultural Factors and Seventh Grade Students’ Attitudes and Belief About Mathematics. Yayımlanmamış Doktora Tezi, University of Northern Colorado, Colorado.
  • Dawe, L. (1983). Bilingualismandmathematicalreasoning in English as a secondlanguage. EducationalStudies in Mathematics, 14(4), 325-353.
  • Devillers, J.,&Karcher, W. (Eds.). (1991). Applied multivariate analysis in SAR and environmental studies. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
  • Dursun, Ş.,& Dede, Y. (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını
  • Etkileyen Faktörler Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2).
  • Güler, G., Özdemir, E., & Dikici, R. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sınav Soruları İle SBS Matematik Sorularının Bloom Taksonomosi’ne Göre Karşılaştırmalı Analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 41-60.
  • Gündoğdu, M. (1994). "The Relation ship Between Help less Explanatorystyle, Test Anxiety, and Academic Achievement Among Sixth Grade Basic Education Students". Yayınlanmamış Y. Lisans tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Gifi, A. (1981). Nonlinear multivariate analysis. Leiden: University of Leiden.
  • Karasar, N.(2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayın Dağıtım.
  • Keskin, H. (2001). Lamine Masif Ağaç Malzemelerin Teknolojik Özellikleri ve Ağaçişleri Endüstrisinde Kullanım İmkânları. Doktora tezi, GÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kulm, G. (1980); Research on Mathematics Attitudes, Research in Mathematics Education, (356-387), NCTM.
  • Ma,X.(1997).“Reciprocal Relationships Between Attitude Toward Mathematics and Achievement in Mathematics”. The Journal of Educational Research, 90, 4,221-229.
  • Savaş, E., Selma, T., & Adem, D. (2010). Matematikte öğrenci başarısını etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1).
  • Suinn, R. M., Taylor, S., &Edwards, R. W. (1988). Suinn mathematics anxietyrating scale for elementary school students (MARS-E): Psychometric and normativedata. Educational and Psychological Measurement, 48(4), 979-986.
  • Suner, A. (2007). Application of a Population Based Study of Correspondence Analysis in Choosing A HealthInstitution. (Sağlık Kurumu Seçiminde Uygunluk Analizinin Toplum Tabanlı Bir Çalışmaya Uygulanması). Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü İstatistik Anabilim Dalı. İzmir: Yüksek Lisans Tezi.
  • Tomul, E. (2008). Türkiye’de Ailenin Sosyoekonomik Özelliklerinin Eğitime Katılım Üzerinde Göreli Etkisi. EurasianJournal of EducationalResearch, 30, 153-168.
  • Turmo, A. (2004). Scientific literacy and socio‐economic background among 15‐year‐olds—a Nordicperspective. Scandinavian Journal of Educational Research, 48(3), 287-305.
  • Önal, İ. (2010). Tarihsel Değişim Sürecinde Yaşam Boyu Öğrenme ve Okuryazarlık: Türkiye Deneyimi. Bilgi dünyası, 11(1), 101-121.
  • Özer, Y., Anıl, D. (2011). Öğrencilerin fen ve matematik başarılarını etkileyen faktörlerin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41).
  • Reyes, L. H., (1984). “Affective Variables and Mathematics Education”. The Elementary School Journal, 84, 558-580.
  • Tatar, E., Soylu, Y (2006). Okuma-Anlamadaki Başarının Matematik Başarısına Etkisinin Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma.
  • Thomson, S.,Lokan, J., Lamb S., Ainley, J. (2003). Lessons from the third international mathematics and science study. TIMSS Australia Monograph Series. Australian Council for Educational Research.
  • Yenilmez, K., Duman, A. (2008). İlköğretimde Matematik Başarısını
  • Etkileyen Faktörlere İlişkin Öğrenci Görüşleri. Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 251-268.
  • Yılmaz, E. T. (2006). Uluslararası Öğrenci Başarı Değerlendirme Programı (PISA)’nda Türkiye’deki Öğrencilerin Matematik Başarılarını Etkileyen Faktörler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zühal Gün

Zeynep Çavuş Erdem

Yayımlanma Tarihi 4 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gün, Z., & Çavuş Erdem, Z. (2015). Assessing The Factors Affecting The Mathematics Success Via Correspondence Analysis Method. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 4(2), 98-118. https://doi.org/10.17984/adyuebd.43951

Cited By









                                                                                             

by-nc-nd.png?resize=300%2C105&ssl=1 Bu eser CC BY-NC-ND Atıf-GayriTicari-Türetilemez ile lisanslanmıştır.